شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۵۸
گزارشگر : ایده ایده
شهردار منطقه ۶ تهران خبرداد:

احداث مسجد فاطمه الزهرا‌ (ع) و سرای محله فاطمی

شهردار منطقه شش با اشاره به افتتاح مسجد در این منطقه، گفت: مسجد فاطمه الزهرا‌(ع) اولین مسجدسرایی است که در شهر تهران افتتاح می شود.

(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۴:۳۴
به گزارش  پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، «محمدرضا دهداری‌پور»، با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اصلی شهروندان وجود مراکز فعال فرهنگی و اجتماعی است، گفت: نبود یک مسجد و مکان فرهنگی مرتبط در محله فاطمی، ازجمله دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری بود که با احداث مسجد فاطمه الزهرا(س) و سرای محله فاطمی پاسخ مناسبی برای این دغدغه پیدا شد.
 
شهردار منطقه۶ تهران با بیان اینکه این مسجد با تکیه بر معماری سنتی اسلامی ایرانی ساخته شده است، گفت: این مسجد‌سرا اولین پروژه‌ای است که به این شکل در سطح شهر تهران خواهد بود و در آن سعی شده مسجد به‌عنوان پایگاه سنتی اجتماع مردم و سرای‌محله به عنوان فضایی برای تأمین نیازهای فرهنگی روزانه، در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند.
 
‌دهداری‌پور اضافه کرد: فعالیت ۱۱ خانه فرهنگی درون سرای محله نوید روز‌های خوب‌تر را برای ساکنین این محل می‌دهد. این پروژه در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع از جنس سازه فلزی در سه طبقه به اجرا رسیده و شامل دو بخش است که قسمتی از آن به مسجد و قسمتی به سرای محله اختصاص پیدا کرده است.
 
یادآوری می‌شود، مکان این مسجد سرا در خیابان کارگر شمالی، خیابان شکراله، خیابان صالحی، روبروی مریم شرقی و در ناحیه چهار این منطقه واقع شده است.
شبستان
(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۴:۳۴
https://news.masjed.ir/u/mlj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید