سه شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۵۷۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

«مسجد سن رامون»، کانون همگرایی مسلمانان کالیفرنیا

مسجد سن رامون کالیفرنیا از جمله مساجد به نام این ایالت به حساب می آید که کار خود را از سال 1992 آغاز کرده و هر روزه بر تعداد مخاطبین این مکان مقدس افزوده می شود.

(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳

پایگاه تخصصی مسجد، گروه بین الملل – مسجد و مرکز اسلامی دره سن رامون کالیفرنیا، یکی از نهادهای غیرانتفاعی و خیریه به نام این منطقه از آمریکا به حساب می آید که خدمات گسترده زیادی در زمینه های مذهبی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه امور خیریه به جامعه مسلمانان مقیم شهرهای دوبلین، سن رامون، دانویل و لیومور ارائه می دهد.

این مسجد مرکز اسلامی کار خود را به طور رسمی از سال 1992 آغاز کرده که گفته می شود در آن زمان تنها 20 خانواده مسلمان به عنوان مخاطب آن به حساب می آمدند. اما با افزایش تعداد خانواده های سملمان در این منطقه، بنای مسجد در سال 1998 مورد بازسازی و توسعه قرار گرفت.

بر اساس آمارهای موجود، تعداد مسلمانان سن رامون از سال 2010 به این سو ناگهان رشد چشمگیری داشت و به همین دلیل از آن زمان تا به امروز توسعه و گشترش فعالیتها و همچنین امکانات مسجد نیز رو به افزایشی محسوس گذاشته است. این روند توسعه تا جایی بوده که امروزه بیش از 400 خانواده مسلمان به عنوان جامعه مخاطبین ثابت مسجد و مرکز اسلامی سن رامون به حساب می آیند.

همچنین لازم به ذکر است که به جای آوردن نماز جمعه یکی از برنامه های پر طرفدار این مسجد به شمار آمده که هر هفته تعداد بسیار زیادی از مسلمانان از شهرهای مذکور جهت انجام این امر مقدس راهی مسجد سن رامون می شوند.  


مسجد سن رامون
مسجد سن رامون
مسجد سن رامون
مسجد سن رامون
مسجد سن رامون
مسجد سن رامون
مسجد سن رامون  

(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳
https://news.masjed.ir/u/kc2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید