سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۹۰۹
گزارشگر : ایده ایده
از سلسله همایش‌های «ستارگان محراب»

نکوداشت ائمه جماعات مساجد «فائق» و «سادات»

دور جدید سلسله نشست‌های ستارگان محراب با برگزاری مراسم نکوداشت ائمه جماعات مساجد فائق و سادات برگزار می‌شود.

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی از آغاز سلسله نشست‌های ستارگان محراب خبر داد و گفت: این سلسله نشست‌ها، با برگزاری مراسم نکوداشت برای حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی؛ امام جماعت «مسجد فائق» برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بزرگداشت، آیت الله هاشمی گلپایگانی نیز دیگر برنامه سلسله بزرگداشت ستارگان محراب است که در «مسجد سادات» انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه سلسله نشست‌های ستارگان محراب، اظهار کرد: این نشست‌ها تا پایان سال جاری از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش؛ حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی؛ کارشناس مذهبی است که پس از برنامه پرمخاطب و موثر «اخلاق در خانواده» به آقای اخلاق در خانواده مشهور شد، وی پس از پیروزی انقلاب، مسؤلیت‌های مختلفی را در حوزه‌های علمی، فرهنگی، دینی و آموزشی داشت که نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله آن‌ها است. ایشان در حال حاضر در مسجد فائق واقع در تهران، خیابان ایران، خیابان فیاض به اقامه نماز و تبلیغ دین مشغول است.

همچنین آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی هم سال‌ها در حوزه علمیه نجف اشرف مشغول به تحصیل بود و از محضر درس فقه و اصول حضرات آیات عظام  سید محمود شاهرودی، سید جمال‌الدین گلپایگانی و ابوالقاسم خویی بهره برد، وی به دعوت مرحوم آیت الله محمد تقی آملی به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت «مسجد سادات» یوسف‌آباد را عهده‌دار شد، وی سرانجام پس از یک دوره طولانی بیماری و حدود یک ماه بستری شدن در بیمارستان در صبح روز ۲۸ دی ماه ۱۳۸۹ دعوت حق را لبیک گفت.

 

یادآور می‌شود؛ تاکنون در قالب برنامه ستارگان محراب مراسم‌های بزرگداشت برای علمایی همچون آیات و حجج اسلام برهان، شیخ محمد حسین و مرتضی زاهد، مهدوی کنی، خوانساری، خوشوقت، تحریری، شاه‌آبادی، علوی تهرانی، حدیدی، فیروزآبادی، ایروانی، انواری و ملاعلی کنی برگزار شده‌ است.

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۰۶
https://news.masjed.ir/u/num
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید