شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۲۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

آل خلیفه در سال جاری یک هزار و 153شهروند بحرینی را بازداشت کرد

مرکز حقوق بشر بحرین در برلین با شعار «حمله هاعلیه جامعه مدنی» با برگزاری گردهمایی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون یک هزار و 163 تن را بازداشت کرده است.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری شبکه العهد، در میان بازداشت شدگان 186 کودک و 21 زن به چشم می خورند که این موضوع نشان دهنده میزان سرکوب ها در بحرین است.

نمایندگان مرکز حقوق بشر و سازمان دیده بان حقوق بشر و شرکت کنندگان در این گردهمایی تاکید کردند که بحرین هم اکنون دارای بالاترین شمار زندانیان در خاورمیانه است.

«یوسف المحافظه» نائب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد که نبیل رجب فعال برجسته بحرینی به صرف نوشتن یک توئیت هم اکنون با محکومیت 15 سال زندان مواجه است.

یوسف هشدار داد که وضعیت عمومی نبیل رجب پس از بازداشت به شدت رو به وخامت گذاشته است

وی افزود: شمار بسیار زندانیان در بحرین به وضوح بیانگر آن است که دولت می خواهد بر دیدگاه های مردم حکومت کرده و باید و نبایدهای رفتار و گفتارشان را مشخص کند

یوسف المحافظه از همه مردم بحرین خواست تا به فرآیند مبارزه جهت دستیابی به آزادی بپیوندند

وی تاکید کرد: حمله علیه جامعه مدنی و شخصیت های مخالف در بحرین ثابت می کند که دولت بحرین نه تنها تعهدات خود را در مورد حقوق بشرنادیده می گیرد بلکه بر وخامت آن می افزاید.

از سوی دیگر ولفانگ پیوتنر مسئول واحد رسانه ای سازمان دیده بان حقوق بشر ابراز داشت: تصمیم منامه در مورد مرجع شیعیان بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم باعث وخامت اوضاع دراین کشور واقع در حوزه خلیج فارس شد.

وی گفت: حمایت مالی منامه از سازمان های سیاسی غرب ثابت می کند که این موسسه ها مانند مرکز بین المللی تحقیقات راهبردی لندن به طور مستقل عمل نمی کنند.

وی افزود: کشورهای صادرکننده سلاح و تجهیزات جاسوسی به رژیم های سرکوبگر مانند بحرین باید رسوا شوند.

وی از لندن و بروکسل خواست تا از نفوذ خود در منامه جهت پایان دادن به نقض حقوق بشر در بحرین استفاده کنند.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۲۱
https://news.masjed.ir/u/1cdb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید