یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۰۶۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
یک امام جوان مطرح کرد:

تأسیس ۲ شهرک صنعتی با همت جوانان مسجدی

تأسیس شهرک صنعتی سدید با اشتغال مستقیم ۲۲۰ نفر و تلاش برای راه‌اندازی شهرک حدید حاصل تلاش‌های بچه‌های امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان است.

(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲) ۱۱:۴۱

به گزارش مسجدخبر به نقل از بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام حمیدرضا مهری، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان با در تبیین موضوع «مسجد و تربیت جوان مؤمن انقلابی»، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی می فرمود مسجد نباید خطی به دور خود کشیده باشد و محدود به خودش شود؛ مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان نمونه مسجدی از این جنس است و تمام هم و غم مسجدی ها و بچه های مسجد این است که مطالبات ولی امر را پیاده کنند، فکری و حرفی برای گفتن داشته باشند.


وی ادامه داد: مسجد امام حسین(ع) رسالت خود را این می داند که سرباز و پادگان جبهه ای باشد که گوشش به فرمان ولی امر مسلمین است و این از شاخصه های این مسجد است که در مسیر زمینه سازی ظهور قدم بر می دارد و ما اگر در این مسیر نرویم ظهور محقق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه ظهور یعنی اینکه امام امت ما امام سایر جوامع باشد، گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی با تکیه به راه انبیاء و اولیاء پیش رفته و این یک فرصت ویژه است که انقلاب و نظام اسلامی تشکیل شده و الان نوبت تشکیل دولت اسلامی است در این صورت جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت و مقدمه ساز ظهور خواهد بود.


وی ادامه داد: مسجد امام حسین(ع) در زمینه تربیت نیروی مؤمن و انقلابی تلاش می کند و رسالت خود را این می داند که جوانان حرف انقلاب را بفهمند و زمانه خود را بشناسند و در این صورت جوان می تواند باری از دوش انقلاب اسلامی بردارد و مقدمه ساز ظهور باشد.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه اگر مسجدی فعال بوده و حرفی برای گفتن داشته باشد، برای جوانان جذابیت دارد، افزود: برنامه های مسجد امام حسین(ع) برای نخبگان جامعه جذابیت دارد و ما در این سال ها برنامه های معرفتی و تربیتی خوبی داشته ایم. در این راستا جوانان مسجد ما اقدام به تأسیس شهرک صنعتی سدید کرده اند. این شهرک ۴۰ واحد فعال دارد که ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و ۳۵ واحد در حال ساخت نیز دارد که می تواند زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کند.

 

وی ادامه داد: این جوانان بدون پشتیبانی های مالی و با اتکا به خدا این کار را کرده اند و بر اساس ظرفیت هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیدا کرده بودند دست به این کار زدند و پس از اخذ مجوزهای لازم و فراهم نمودن مقدمات کار این شهرک بستری برای مشارکت مردم در اشتغال شده است.

 

حجت الاسلام مهری تربیت نیرو برای دولت انقلابی و اسلامی را یکی از کارکردهای مسجد امام حسین(ع) برشمرد و گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب همه کارها مقدمه تربیت است و در مسجد در این زمینه کارهای بزرگی رقم می خورد. ما در انتخابات گذشته که حتی نیروهای خودی سردرگم بودند، عرصه های گفتگو و تریبون آزاد برگزار کردیم و در زمان سالگرد شهادت سردار سلیمانی کارهای متفاوتی با رویکرد تربیتی رقم زدیم.

 

وی ادامه داد: دیدگاه اصلی ما این است که جوانان به گونه ای تربیت شوند که هم به لحاظ معرفتی و معنوی و هم کارآمدی به درد جامعه بخورند و وقتی چنین افرادی در بدنه دولت و مسئولیت قرار بگیرند به خاطر اعتماد و اتکائی که به خدا دارند می توانند افرادی چون حاج قاسم سلیمانی باشند و کارهای بزرگی را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام مهری استفاده از ظرفیت معنوی جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نیروی انقلابی که خدا را قبول دارد و اطمینان دارد که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» وقتی هم وارد کار شد از کار عقب نمی کشد. اگر این رویکرد معنوی در بین جوانان ایجاد شود، نتایج بسیار بالاتر و مهم تری حاصل خواهد شد.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که میدان را برای جوانان باز کنید و قله ها را به آنها نشان دهید؛ جوان باید بفهمد که یک عنصر اثرگذار است و باید به این جوانان میدان داد تا بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند، مسجد امام حسین(ع) نیز فضایی نخبگانی دارد و جوان در این مسجد احساس هویت کرده و روحیه «من می توانم» را تجربه می کند؛ همچنان که همین شهرک سدید حاصل تلاش تعدادی جوان است که وقتی در فضای معنوی مسجد رشد کردند، توانستند کار بزرگی انجام دهند.

 

حجت الاسلام مهری بستر معنوی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: حاج قاسم سلیمانی فرزند این انقلاب بود و در این بستر رشد کرده بود؛ ظرفیت ها و حاج قاسم های فراوانی در این مملکت وجود دارد و ما به عنوان مسجد و متولیان مسجد اگر بتوانیم تفکر انقلاب اسلامی را انتقال دهیم و جوانان باور پیدا کنند، بسیاری از این ظرفیت ها فعال خواهد شد.

 

وی راه اندازی شهرک دیگری به نام «حدید» را حاصل همین تلاش ها عنوان کرد و گفت: در همین شهرک سدید یک معلم در همین بستر فکری ظرفیت های خود را شناخت و شهرک صنعتی حدید را رقم زد که در آنجا مواد خام معدنی فرآوری می‌شود؛ پس مسجد توان فعال سازی این ظرفیت ها را دارد.

 

حجت الاسلام مهری در پایان بیان کرد: ما در سالگرد حاج قاسم به دنبال این بودیم که موکب ما فعالیت متفاوت و رویکرد فرهنگی داشته باشد؛ وقتی کار را شروع کردیم یکی از طلاب پیشنهاد داد معارف انقلابی را در قالب های تجسمی ارائه کنیم. یک شرکت دانش بنیان هم به کمک ما آمد و چند مجموعه استعدادها و ظرفیت های خود را بدون هیچ چشمداشت پای کار آوردند و توانستیم برای بیش از ۱۰ هزار جوان انتقال معرفت و تجربه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر انسان جایگاه خود را در هستی و زمان بداند و اراده کند پای کار حرف امام و رهبر خود بایستد، خداوند او را یاری خواهد کرد و نتایج آن را خواهد دید و ما نمونه این موارد را در این مسجد دیده ایم. امام و رهبری معظم تأکید دارند که باید مردم را باور کنیم و مردم رکن نظام هستند هرجا به مردم اعتماد کرده ایم کارهای بزرگی رقم خورده است.

 

گفتنی است، مسجد امام حسین(ع) دو امام دارد؛ حجت الاسلام مظفری به عنوان امام محله در این مسجد فعالیت دارد و حجت الاسلام مهری نیز در کنار او برخی از امور مسجد را انجام می‌دهد.

پایان پیام/

(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲) ۱۱:۴۱
https://news.masjed.ir/u/18ly
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید