یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۷۵۹۶
گزارشگر : حجت الله ذاکر
گزارشی از فداکاری امامِ محله هرندی

از خدمت در کوچه‌های محله هرندی تا جانبازی!

این گزارش به بخشی از فعالیت‌های حجت‌الاسلام «محمد علی کارخانه» امام جماعت «مسجد الهادی(علیه‌السلام)» می‌پردازد. امام جماعتی که در فتنه اخیر مورد ضرب و شتم اغتشاشگران قرار گرفت و بخشی از استخوان جمجمه خود را از دست داد.

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام محمد علی کارخانه، امام جماعت مسجد الهادی(علیه‌السلام) در محله شوش میدان شهید هرندی تهران است که با تلاش خود همواره سعی کرده تا مردم، مسجد را پناهگاه اجتماعی و مرکزی برای رسیدگی به مشکلات و گرفتاری‌های خود بدانند.

 

محمد علی کارخانه امام جماعت جهادیِ این مسجد، همان روحانی دلیری است که در این روزها نامش را از رسانه‌ها بیش از پیش می‌شنویم، هرچند که خود او رغبتی به این کار ندارد. کارخانه در روزهای اول اغتشاتِ اخیر که با بهانه «حجاب» صورت گرفت و به کام تجزیه طلبان و مزدوران  پیش رفت، با حضور در خیابان پیروزی و محله کوکا کولا به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

 

چادر از سرمان کشیدند

خودش در اینباره در گزارش تلویزیونی «بدون تعارف» گفت؛ به من اطلاع دادند که عده‌ای در خیابان پیروزی شیشه‌های مغازه ها و منازل را می‌شکنند، جلوی مردم مظلوم را گرفته و از ماشین پیاده می‌کنند و ماشین ها را به آتش می‌کشند. حتی آمبولانس‌ها و کیوسک نیروی انتظامی را هم آتش زده‌اند. در همین حین چند بانو به من مراجعه کردند و گفتند: "اینها چادر از سر ماکشیدند". جلو رفتم و به آنها گفتم آنچه می‌بینید «فتنه» است! خود را از اغتشاشگران جدا کنید. وقتی مزدوران اغتشاشگر دیدند که برخی از معترضین با صحبت‌های من آگاه می‌شوند، از پشت به سرم کوبیدند و جمجمه‌ام را شکستند. در آخر هم یک آشوب‌گر با چاقو بالای سرم آمد تا کارم را تمام کند که کاسبان‌ محل مانع از این امر شدند.

دعا کنید خدا از ما بپذیرد!

در این ماجرا بخشی از استخوان جمجمه حجت الاسلام کارخانه نابود می‌شود و تحت یک عملیات جراحی سخت قرار می‌گیرد و پزشکان مجبور می‌شوند قسمت های شکسته را با پروتز جایگزین کنند. بعد از این جراحی سخت، به محض به هوش آمدن اولین جمله‌ای را که می‌گوید بسیار پند آموز و خالصانه است، می‌گوید: "خوشحالم و سبکم که در این مسیر از ما هم خریدند، دعا کنید خدا از ما بپذیرد".

گفتنی است که برادر حجت الاسلام کارخانه هم در فتنه 88 در دفاع از اسلام و نظام اسلامی به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

اما آیا حجت الاسلام کارخانه به این دلایل مشهور شده؟! او خیلی پیش از اینها در راه «جهاد» گام بر می‌داشت و که شاید کمتر کسی از آن خبرداشته باشد. او خیلی دوست ندارد از فعالیت های خودش واهالی مسجد الهادی(علیه‌السلام) بگوید اما گفتنش از سوی ما قطعاً می تواند راهنمایی خوبی برای «فتح دلها» باشد.

آنچه در ادامه می خوانید بخش‌هایی از جهاد خالصانه حجت الاسلام محمدعلی کارخانه و همراهانش در محله هرندی است که از قول او است و در رسانهها منتشر شده است.

محله هرندی محله‌ای پاک!

مسجد الهادی(علیه‌السلام)  فقط نماز و عبادت نیست. مردم همواره این مکان را پناهگاه اجتماعی خود دانسته و مشکلات و گرفتاری‌های خود را به مسجد می‌آورند و ما از هیچ اقدامی در حل معضلات آن‌ها دریغ نمی‌کنیم.

منطقه هرندی در حقیقت یک منطقه جنگی است و ما چه از سوی مسئولین مورد حمایت قرار بگیریم، یا نگیریم، باید برای این افراد برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم. اکنون توانسته‌ایم با تلاش اهالی مسجد‌، سایر مساجد منطقه را هم همراه کنیم و با همکاری بهزیستی، ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در رفع آسیبهای ناشی از فقر و اعتیاد گام های خوبی برداریم. هر چند که برای موفقیت بیشتر، از مسئولان توقع همکاری و همدلی بیشتری داریم.

ریش گرو می‌گذاریم!

در مواردی که برخی از صاحبخانه‌ها اثاث مستأجر را به دلیل دیرکرد اجاره بیرون می‌ریزند، برای مستأجران با پادرمیانی و ریش گرو گذاشتن، مهلت پرداخت و یا تهیه منزلی دیگر برای سکونت حل و فصل می‌کنیم.

تدفین فوتی های کرونا

همزمان با شیوع ویروس کرونا کار جهادی در محله هرندی نیز آغاز شد. بسیجیان محله شهید هرندی در یاری رساندن به اهل محل از هیچ کمکی دریغ نکردند. از ضد عفونی معابر و پخش محلول ضد عفونی تا تولید ماسک و حتی تدفین فوتی‌های کرونا.

در همان موقع خانواده‌های نیازمند در اطراف مسجد و محله هرندی شناسایی شدند تا از بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

یاری رساندن در تاریکی شب

 با همکاری مساجد و بهزیستی در بحث کمک رسانی به معلولین، تهیه لوزام التحریر برای دانش آموزان و تقدیر از دانش آموزان ممتاز، آموزش، آگاه سازی مردم از طریق شبکه های اجتماعی، بروشور، پوستر و پیامک فعالیت داریم.

همچنین، اشتغال برای افراد بیکار، اشتغال زایی بانوان( بحث دوخت ماسک برای تعدادی از بانوان)، سرکشی به خانواده شهداء، نیازمندان، بیماران و خانواده‌هایی که در اثر کرونا اعضای خانواده را از دست داده اند، بخش دیگری از خدمات گروه جهادی مسجد الهادی(ع) پس از شیوع بیماری کرونا بوده است.

امام جماعت باید سد شکن باشد

یک امام جماعت وقتی موفق خواهد بود که خودش را از مردم بداند و در کنار مردم باشد. امام باید بتواند با اهالی محله ارتباط برقرار کند. به خصوص در ارتباط با قشر جوان و نوجوان محله!

 یکی از معضلات و آسیب‌هایی که در مدیریت برخی از مساجد وجود دارد، نبودن یک ارتباط دوسویه بین امامِ جماعت و قشر نوجوان و جوان در آن مسجد است. اما متاسفانه در برخی موارد حتی سدی آهنین بین آنها ایجاد شده است. نکته مهم این است که شکستن این سد به عهده امام جماعت است. وقتی یک نوجوان ببیند که امامِ مسجد او را می‌بیند و یا مسئولیتی به او می‌سپارد، مطمئن می شود که دیده شده و برایش ارزش قائل شده‌اند.

آنچه مطالعه نمودید بخش کوچکی از خدمات حجت الاسلام «محمدعلی کارخانه» است که در مصاحبه با خبرگزاریهای مختلف گفته بود.

در پایان می‌خواهیم به گفت و گوی «بدون تعارف» با این امام جماعت جهادی برگردیم. آنجا که گزارشگر به او می‌گوید بدون تعارف ترین جمله ای را که میخواهید، به بینندگانِ ما بگویید و او از حضرت آقا(مدظله العالی) بابت اهداء چفیه و انگشتری تشکر می کند و می گوید: "ما عددی نیستیم و نبودیم! ولی ایشان مارا مورد توجه قرار دادند".

باری تواضع در جملات امام جماعت جوانِ ما موج می‌زند. آنچه نگارنده در این گزارش می خواهد بگوید این است که جهاد برای امثال محمدعلی کارخانه‌ها امروز و دیروز آغاز نشده، بلکه آن روزی آنها گام در جهاد گذاشتند که عهد نمودند سرباز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شوند و قطعاً این جهاد با رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به پیروزی خواهد رسید و ایشان پرچم اسلام را به دست مولایمان مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) خواهند رساند.

ببینید: بدون‌ تعارف با روحانی جهادی که اغتشاشگران جمجمه‌اش را خُرد کردند!

پایان پیام/

(یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۵۰
https://news.masjed.ir/u/Rp3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید