چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۱۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
گزارشی از کانون فرهنگی مسجد جامع ابوذر؛

تشکیل قرارگاه جهادی واکسیناسیون عمومی

میرکاظمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده کانون «قاموس» در مهار کرونا، گفت: این کانون با تشکیل قرارگاه در بحث مبارزه با این بیماری وارد عمل شد و اکنون نیز در طرح واکسیناسیون اهالی محله فعالیت دارد.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری قاموس مسجد جامع ابوذر یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در استان تهران است که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به عنوان یکی از کانون های مساجد فعال در شرق تهران شناخته می شود، این کانون سال گذشته در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز 18 هزار شد.

«سیدابراهیم میرکاظمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «قاموس» مسجد جامع ابوذر خیابان پیروزی، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کمیته ای در چهار محور شناسایی، جستجو و پشتیانی سعی کردیم در راستای مهار بیماری کرونا تلاش کنیم و با تشکیل قرارگاهی با حضور بچه های مسجد که متشکل از 30 جوان مسجدی بودن در این راستا برنامه ریزی کردیم. 

مدیرکانون فرهنگی هنری قاموس مسجد جامع ابوذر بیان کرد: پس از آمایش محلی منطقه ای، سه هزار بسته آموزشی در مجتمع های مسکونی و منازل توزیع و در چند مرحله بسته های فرهنگی و بهداشتی به آنها اهدا نمودیم و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در محله مورد توجه قرار گرفت و خرید مایحتاج ضروری بیماران کرونایی، راه اندازی ایستگاه های سلامت و انجام غربالگری و مشاوره پیرامون بیماری کرونا، توزیع بسته های بهداشتی و موادضدعفونی کننده  و کمک رسانی به نیازمندان در پیک های دوم و سوم این بیماری مورد توجه قرار گرفت و به جهت انجام فعالیت های گسترده در مبارزه با بیماری کرونا مسجد جامع ابوذر از سوی شهرداری منطقه مورد تقدیر قرار گرفت.

میرکاظمی توزیع 500 بسته معیشتی میان نیازمندان، اجرای مسابقات فرهنگی از بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سرود در مناسبت های مختلف در محله، برپایی کاروان های شادی در مناسبت ها را بخش دیگری از برنامه های این کانون نام برد و خاطر نشان کرد: با اجرای دو مرحله از طرح شهید سلیمانی در سال گذشته، غربالگری از بیماران کرونایی انجام شد و اکنون نیز بچه های مسجد در بحث واکسیناسیون بیماران کرونایی ورود یافته اند.

 وی به کمک های مومنانه و رزمایش مواسات و همدلی در این کانون هم اشاره کرد و گفت: اعطای وام ازدواج، وام اشتغال به جونان، اعطای و ام قرض الحسنه به نیازمندان به همت خیریه مسجد انجام شده است و در قالب کمک های مومنانه به 570 بسته معیشتی به 110 خانواده محروم تحت پوشش مسجد توزیع گردیده است و به 65 خانواده محروم که دانش آموز دارند، اقلام تحصیلی و آموزشی اهدا شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری قاموس مسجد جامع ابوذر همچنین به راه اندازی کارگاه خیاطی به منظور فراهم کردن اشتغال به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش محصولات غذایی و مواد پروتیینی، در چندین مرحله این محصولات غذایی تهیه و میان خانواده های تحت پوشش مسجد توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مشاوره در مسجد جامع ابوذر افزود: با همکاری بنیاد ملی خانواده کارگاه آموزشی خانواده به منظور ارایه مشاوره های اسلامی در مسجد برگزار می شود که خوشبختانه با استقبال خانواده ها از این کارگاه روبرو هستیم. همچنین برپایی حلقه های معرفتی، برگزاری مسابقات پلی استیشن، نشست های بصیرتی و سیاسی، همایش تبسم بیداری، اجرای طرح چشمه در ایام فاطمیه، ویژه برنامه شبهای بیداری، برپایی مسابقات کتابخوانی در گام دوم انقلاب، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در بوستان های محله از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری قاموس فرهنگی هنری با اشاره به برنامه هایی که در این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا برگزار می شد، گفت: در محور قرآن و عترت این کانون در رشته های حفظ، قرائت، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای مخاطبان خود دوره های آموزشی برگزار می کند، تا از این طریق گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بردارد، علاوه برآن برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت ها  در این کانون در چندین دوره برگزار شده است.

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۵۹
https://news.masjed.ir/u/jat
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید