<div id="ctl00_cphTopColumn1_Sampa_Web_View_NewsAgencyUI_NANewsDetail00cphTopColumn1_27219_pnlNewsVideo" class="naNewsVideo"> <h5></h5> <span><span id="ctl00_cphTopColumn1_Sampa_Web_View_NewsAgencyUI_NANewsDetail00cphTopColumn1_27219_lblBody">به گزارش <a href="http://www.masjed.ir" target="_blank">پایگاه تخصصی مسجد</a> به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، </span><span>سعید جلیلی سه شنبه شب در نشست با روحانیون فعال در امر آموزش و پرورش در مشهد افزود: دولت بخشی از بودجه سالانه و برنامه های هدفگذاری شده خود را به آموزش و پرورش اختصاص می دهد و آنها را اجرایی می کند اما باید نقاط مفقوده در نظام آموزش و پرورش را پیدا کرد و برای آن تدبیری اندیشید. </span></span></div> <div class="body"><span> </span></div> <p class="body"><span>بیشتر بخوانید :<strong><a href="http://www.masjed.ir" target="_blank"> </a></strong></span><span><strong><a href="http://www.masjed.ir" target="_blank">اولین مدرسه مسجد محور راه اندازی شد</a></strong></span></p> <div class="body"><span>وی اظهار داشت: باید متناسب با نیاز امروز جامعه و هدف تمدن اسلامی مد نظر جمهوری اسلامی، تصویری از یک نظام آموزش و پرورش مطلوب را ترسیم کرد و آن را با نظام فعلی تطبیق داد تا نقاط مفقوده و مطلوب آن مشخص شود. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تربیت مربی برای بچه های مسجدی و تبدیل مسجد به مدرسه را فعالیتی ارزشمند دانست و گفت: این حرکت که از سوی برخی روحانیون در مشهد آغاز شده است نباید تنها محدود به این شهر باشد بلکه باید این برنامه را در کل کشور و برای تمام جمعیت ایران در نظر گرفت. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>وی افزود: نظام آموزش و پرورش در کشور تجارب و برنامه های بسیار از سر گذرانده و در این برهه عده ای با انگیزه کمک به تعلیم و تربیت باب مدارس غیر انتفاعی را باز کردند و گشایش این مدارس تجارب گذشته نظام در بخش آموزش و پرورش است. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>وی اظهار داشت: بخش مهم تمدن سازی اسلامی، نظام آموزش و پرورش مطلوب است که باید از نظر محتوا و برنامه عملی غنی باشد لذا باید الزامات و برنامه عملی برای این نوع نظام آموزش و پرورش تدوین شود که این وظیفه برعهده حوزویان و فعالان فرهنگی است. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>جلیلی گفت: بخش آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی برای تحول نیازمند توجه به چهار محور است، نخستین محور مبانی پایه است که در این خصوص سند تحول بنیادین را در اختیار داریم، محور دوم خصوصی سازی مدارس است که باید وجود یا نبود آن مورد بررسی قرار گیرد. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>وی افزود: محور سوم در اختیار داشتن مدرسه الگویی برای رسیدن به تحول در آموزش و پرورش است و محور چهارم هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی مختلف برای استفاده از مساجد در آموزش و پرورش می باشد. <br> </span></div> <div class="body"><span> </span></div> <div class="body"><span>وی اظهار داشت: در مجموع برای تدوین طرح مطلوب به منظور رسیدن به نظام آموزش و پرورش متناسب با هدف تمدن سازی اسلامی، باید جلسات هم اندیشی فعالان حوزوی و فرهنگی در این بخش افزایش یابد تا به طرح قابل تکثیر در کشور دست یافت. <br> <br> <strong>انتهای پیام </strong><a href="http://sahebkhabar.ir/news/28652194/" rel="pingback" class="xx-small"> </a>/</span></div> <span id="ctl00_cphTopColumn1_Sampa_Web_View_NewsAgencyUI_NANewsDetail00cphTopColumn1_27219_lblBody"></span>