دوشنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۹۶
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

متن نامه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه ی محترم جماعات در ارتباط با روز قدس و نماز عید سعید فطر

(دوشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۳۵

                                  بسم الله الرحمن الرحیم

محضر ذی شرافت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام
ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران     (دامت افاضاتهم)

سلام علیکم و رحمة الله
سفره میهمانی ویژه خداوند کریم ، در ماه نزول قرآن ، ماه مبارک رمضان ، به تدریج برچیده می شود، و ضیوف الرحمن با بهره مندی از انوار بی پایان لیالی و ایام قدر و فیوضات انسان ساز آن ، سرشار از هدایای رحمانی و عنایات ربانی ، با ره توشه ای گرانسنگ از خودسازی و جامعه سازی ، همزمان با اهل سلوک الهی ، سال نوینی را از شبهای قدر آغاز کرده و به روزهای پایانی این ماه خدا در آخرین شب و روز جمعه آن می رسند ومهیای دریافت عطایای آسمانی روزه داران و اهل قرآن درلیله الجوایز ویوم الجوایز - عید سعید فطر- می گردند . خدای کریم و مهربان را شکر که در این وفود کریمانه به شما مشاعل هدایت و سفره داران این میهمانی روحانی ، در ماه خود و در خانه خود – مسجد – توفیق استفاده و افاده از این خوان کرامت را عطا فرمود . فرصت را مغتنم شمرده و ضمن عرض سپاس و امتنان ناچیز خود از تلاشهای خالصانه و زحمات شبانه روزی تان در ماه رمضان ۱۴۳۳ ، نکاتی چند را تقدیم محضر شریفتان می کنم :
۱- ماه رمضان ، ماه قرآن و توجه همه جانبه جسم و دل و روح و جان مؤمنان به قرآن و نیز اقبال شایسته به نماز اول وقت ، به ویژه نماز ملکوتی صبح می باشد . شایسته است با تدبیر حضرتعالی دو موضوع مهم " توجه به قرآن " و "اقامه نماز آسمانی صبح " در جریانی رو به گسترش و تعمیق به امری مستمر و فراگیر ادامه یافته و تقویت شود .
مرکز به اقتضاء امکانات خود در این راستا وظیفه تسهیل و زمینه سازی برای تحقق این دو امر مهم و دو خواسته  رهبر فرزانه انقلاب ، آمادگی خود را اعلام داشته و بزودی برنامه های خود را تقدیم خواهد کرد .
۲- " روز قدس " که در همجواری شبهای قدر است ، " یوم القدر" امت اسلام است که مسئله ی فلسطین با محوریت مسجد الاقصی را از غربت و مهجوریت بیرون آورد و آنرا در جایگاه حقیقی خود به عنوان مسئله اول جهان اسلام قرار داد . بزرگداشت این روز عزیز و راهپیمایی آن یادگار جاودانه ی پدر بیداری اسلامی؛ امام راحل عظیم الشأن است که شمارش معکوس پایان عمر منحوس رژیم جعلی صهیونیستی را به صدا در آورده است و با بیداری نجات بخش   امت اسلام در سالهای اخیرروند اضمحلال این جرثومه ی فساد را تسریع کرده است . امسال و در حساس ترین مقطع زمانی که منطقه آینده ساز خاور میانه و جهان اسلام ، شرایطی ویژه را در مقابله با هجوم های مذبوحانه و ناشیانه استکبار تجربه می کند و جریان مقاومت اسلامی با محوریت ایران عزیز در مصافی همه جانبه با صهیونیزم جهانی به میدان آمده است؛ شایسته است با هدایت و راهبری مدبرانه و نفوذ کلمه شما سروران عزیز ، زمینه حضور میلیونی مردم مؤمن و روزه دار ام القرای جهان اسلام در شهر و استان سرافراز تهران فراهم آید و مساجد مانند همیشه پر شورتر و آماده تر به عنوان مبدأ حرکت خود جوش مردم انقلابی و تقویت کننده ی بزرگترین راهپیمایی حمایت از مظلومان جهان به ویژه در فلسطین ، لبنان ، سوریه ، میانمار ، عراق ، افغانستان و ... رسالت انقلابی خود را ایفا نماید .
۳- " نماز عید سعید فطر " در ام القرای جهان اسلام ، بعنوان بزرگترین و بی نظیر ترین نماز جهان اسلام به امامت امام امت اسلام و نایب بر حق امام زمان (عج) هدیه ای الهی و بشارتی آسمانی برای جهان اسلام است که هر چه برعظمت و شکوه آن افزوده شود ، برکات و آثار بی-پایانی را به ارمغان خواهد آورد ، به راستی کدام زمین و کدام زمان پس از عصر حضور حضرات ائمه معصومان علیهم صلوات الله ، در عصر غیبت کبری نمازی را به این قداست و عظمت ، به امامت مرجعی عظیم الشأن و رهبری فرزانه و زعیمی عالیقدر در خاطره خود داشته و دارد ؟!
بسیار مناسب است با قدر شناسی از این موهبت الهی ، قاطبه ی ائمه محترم جماعات در این شبها و روزها توصیه مؤکد به حضور مردم مؤمن و انقلابی به ویژه نوجوانان و جوانان را در سر لوحه سفارشها و توصیه های خود قرار دهند و خود به همراه اکثر نمازگزاران فرصت اقتدا به ولی امر مسلمین را مغتنم شمارند و برای رعایت حال بیماران و کهنسالان و صاحبان عذر نماز عید را با نایب محترمشان برگزار نمایند و البته مساجد نزدیک به دانشگاه تهران به حرمت این اجتماع عظیم و الهی نماز عید نخواهند داشت .
از خدای بزرگ و کریم توفیق همه حضرات و عزیزان را در خدمت عاشقانه به خانه خدا و کلام خدا تمنا می کنم .

                                                                                    
                                      و السلام علیکم و رحمة الله برکاته

                              خادم شما در مرکز رسیدگی به امور مساجد

                                         محمد جواد حاج علی اکبری           

(دوشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۳۵
https://news.masjed.ir/u/nf3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید