چهارشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۸۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مهلت ارسال مقاله دهه تکریم مساجد تا پایان مرداد تمدید شد

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۱۹

به تناسب روزهای دهه تکریم مساجد، فراخوان مقاله های پژوهشی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور تهیه و از همه صاحب نظران به ویژه علما، ائمه جمعه و جماعات، محقیقن حوزه و دانشگاه تقاضا شد تا مقاله های خود را به دبیرخانه این دهه ارسال کنند.

محورهای این فراخوان شامل مسجد، پایگاه ترویج اخلاق اسلامی است که محققان باید آثار خود را در بخش های نقش مسجد در تقویت بنیان های اخلاقی جامعه، آثار تربیتی و اجتماعی حضور در مسجد، نقش مسجد در تکلیم روابط خانوادگی، مسجد مرکز تعمیق اخوت ایمانی آماده می کردند.

محور دوم، مسجد مامن نوجوانان و جوانان بود که صاحب نظران باید در بخش های مختلف خدمات متقابل مسجد و جوانان، نقش مسجد و مدرسه در تحقیق تربیت فعال دینی نسل جوان، راهکارهای افزایش تعامل تشکل های فعال در مسجد ایثارگران و شهیدان نسل تربیت یافته، مقالات خود را ارسال می کردند.
مسجد خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلام سومین محور این فراخوان بود که نقش مسجد در تحولات اجتماعی در گسترده تاریخ اسلامی، بررسی میزان تاثیر مساجد در شکل گیری بیداری اسلامی و راهکارهای تقویت حمایت از بیداری اسلامی از منظر مساجد از بخش های این محور است.

مسجد، پیشتاز در تقویت روحیه خودباوری ملی محور چهارم این فراخوان است که محققان باید در زمینه نقش ائمه جماعات در فرهنگ سازی و تربیت روحیه خودباوری ملی، عزت ملی و خودباوری ملی و ارتباط آن با مسجد، نقش اهل مسجد در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تقویت خودباوری در سایه تعلیم عالمان دین از بخش های این محور است.

آخرین محور این فراخوان در زمینه نهضت مسجدسازی است که محققان باید در زمینه های شیوه های نو در جلب مشارکت مردمی در عمران مادی و معنوی مسجد مخارج مسجد، جزء موونه زندگی وظیفه مقابل حکومت اسلامی و مردم عمران مساجد آثار خود را تهیه  می کردند.
شرکت کنندگان باید تا ۱۵ مرداد آثار خود را به دبیرخانه علمی ستاد دهه تکریم مساجد در دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد ارسال می کردند که این مهلت در حال حاضر تا پایان مرداد تمدید شده است.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۱۹
https://news.masjed.ir/u/uon
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید