دوشنبه / ۹ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۷۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

تشدید حملات به مسجدالاقصی در ماه رمضان

(دوشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری العالم، نیروهای صهیونیستی در این ماه با هدف بازداشت فلسطینیان، تفتیش آنان یا حمایت از شهرک‌نشینانی که آزادانه و تحت عنوان جهانگرد وارد مسجدالاقصی می‌شوند، بارها به این مسجد یورش برده‌اند.
حسن خاطر، کارشناس امور قدس اظهار کرد: حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان با هدف ضربه‌زدن به ماهیت اسلامی این مسجد تشدید شده است.
به گفته حسن خاطر، صهیونیست‌های افراطی از شهرک‌نشینان خواسته‌اند به مناسبت سالروز تخریب معبد موهوم «هیکل» که طبق تقویم رژیم صهیونیستی نهم آگوست(۱۹ مرداد) است، وارد مسجدالاقصی شوند.
به گفته وی نیروهای اسرائیلی در ماه مبارک رمضان، بارها به‌ویژه در ساعات شب به مسجدالاقصی حمله کرده‌اند تا نمازگزارنی را که در ماه مبارک در این مسجد مبارک مشغول نماز و دعا هستند، بیرون رانده و بازداشت کنند.
احمد عطون، عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین از قدس، نیز با اشاره به تشدید حملات نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل و نیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی درصدد تقسیم مسجدالاقصی و تکرار واقعه اشغال حرم شریف ابراهیمی در شهر «الخلیل» در مسجدالاقصی است.
به گفته احمد عطون، نظامیان صهیونیست تقریباً هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ به وقت محلی به مسجدالاقصی حمله و شهرک‌نشینان و نیروهای ارتش اسرائیل نیز به هتک حرمت این مسجد اقدام می‌کنند.
یادآور می‌شود، پس از اشغال شهر قدس در سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل، این رژیم کنترل امنیت مسجدالاقصی را برعهده گرفت و از آن زمان تاکنون هر روز دامنه محاصره خود را علیه این مکان مقدس تنگ‌تر کرده است.
در همین راستا، نظامیان صهیونیست بامداد امروز، نهم مرداد، یک فلسطینی را شهید و دو تن دیگر را هنگام ورود به قدس مجروح کردند.
منابع بیمارستانی و امنیتی فلسطینی اعلام کردند: اکرم بدیع ۴۰ ساله بامداد امروز، نهم مرداد، در پی اصابت گلوله در گذرگاه «الزعیم» در شرق بیت‌المقدس به شهادت رسید.
پیکر این شهید فلسطینی به داخل سرزمین‌های اشغالی انتقال یافت و مجروحان نیز به بیمارستانی در «رام‌الله» منتقل شدند. اکرم بدیع از اهالی روستای «بیتلو» واقع در غرب رام‌الله بود.
رژیم صهیونیستی طی اقداماتی از ورود فلسطینی‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و بیت‌المقدس جلوگیری می‌کند.
(دوشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۵۶
https://news.masjed.ir/u/v85
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید