دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۴۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

نقش مهم مساجد در دهه تکریم و غبارروبی مساجد تبیین می‌شود

(دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۲۷

حجت الاسلام محسن کرمانی، با اشاره به اینکه دهه آخر ماه شعبان، دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامیده شده است، اظهار داشت: برای استقبال از ماه مبارک رمضان، تکریم مساجد و غبارروبی آن در دستور کار قرار گرفته است.

 رییس تبلیغات اسلامی دماوند افزود: این دهه، امسال با رویکردی نوین، از غبارروبی مساجد به تکریم مساجد تغییر یافته است، به طوری‌که با تشکیل ستاد و با همکاری دستگاه‌های ذیربط و برگزاری جلسه توجیهی، برای ائمه جماعات مساجد، در صددیم تا با آمادگی کامل در این دهه همراه و همگام با مردم شهرستان وارد ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی شویم.

کرمانی، تبیین و نهادینه کردن جایگاه رفیع مسجد را برای مسجدیان در این دهه که هر روز آن با عنوان خاصی با هدف محوریت برنامه‌ها مزین شده است، ضروری دانست و گفت: ائمه جماعات و سخنرانان در مساجد با تشریح و توضیح عناوینی همچون مسجد، پایگاه نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع)، مسجد، مرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضایل اخلاقی، مسجد، مأمن نوجوانان و جوانان، مسجد، میعادگاه منتظران انقلابی، مسجد، کانون حیات طیبه خانواده ، مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسجد، محور خدمات فرهنگی، اجتماعی محله، مسجد، خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی، مسجد، پیشتاز در تربیت روحیه خودباوری ملی و مسجد، جلوه گاه اراده مردم در عمران خانه خدا، نقش مهم مسجد را در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بررسی می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دماوند، با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه، تصریح کرد: به طور قطع در این دهه از رسانه‌های مختلف اعم از نوشتاری، مجازی، شنیداری و دیداری نیز دعوت می‌شود تا هم‌چون همیشه در این عرصه فرهنگی نقش آفرینی کنند.

کرمانی، از برگزاری همایش سراسری در تهران برای ائمه جماعات در روز پنج شنبه پایانی دهه تکریم خبر داد و گفت: در این همایش نیز سران قوا در فضایی رسانه‌ای مقام و جایگاه مسجد را در جامعه و زندگی ارزیابی می‌کنند. وی غبارروبی مساجد برای ضیافت ماه مبارک رمضان و آماده سازی مساجد را برای نمازگزاران در این ایام، از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد

(دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۲۷
https://news.masjed.ir/u/1cJQ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید