یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۳۲
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

تجلیل از فعالان عرصه تکریم مساجد در جمعه منتهی به ماه مبارک رمضان

(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۰۴

حجت‌الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در حاشیه همایش توجیهی ۲۸۰ نفر از ائمه جماعات مساجد محوری استان‌ تهران که در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، با اشاره به اینکه از امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه هفته تکریم مساجد آغاز می‌شود، گفت: اطلاع‌رسانی مربوط به برگزاری این دهه در تمام مناطق استان تهران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته در مناطق مختلف استان تهران نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار و ائمه جماعات مناطق مختلف با برنامه‌ها و وظایف خود در این دهه آشنا شد‌ه‌اند، ادامه داد: برگزاری سه جلسه با مدیران مساجد نواحی استان تهران و اطلاع رسانی برنامه ها از طریق پیامک از جمله اقداماتی بود که در راستای اطلاع رسانی برنامه های دهه تکریم مساجد به ائمه جماعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در همایش توجیهی ائمه جماعات استان تهران که در اولین روز این دهه برگزار شد، بیش از ۲۸۰  نفر از ائمه جماعات مساجد محوری حضور دارند، اظهار کرد: در این همایش وظایف ائمه جماعات در دهه تکریم مساجد تبیین شد.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به وجود دو هزار و ۸۰۰ مسجد فعال در استان تهران گفت: این ۲۸۰ امام جماعت ۱۰ درصد ائمه جماعات استان تهران هستند که مساجد آنها از موقعیت محلی مناسب برخوردار هستند یا مساجد آنها مسجد جامع منطقه محسوب می‌شود و حتی مجهز به مصلای‌های نماز جمعه است یا برنامه‌ها و کانون‌های فعالی دارند، و ما تلاش داریم برنامه‌های اصلی خود را در این مساجد شاخص برگزار کنیم تا از محلات و مساجد اطراف نیز در آن برنامه‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه سال اول این دهه بوده است و به دلیل فرصت کم به همین منظور چند برنامه را در دستور کار قرار دادیم اول اینکه اقدام به تشکیل ستادهای دهه گانه در مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستادهای فرعی در نواحی هفده گانه و شهرستان های تهران و البرز کردیم که در حال حاضر این ستاد ها تشکیل و کار خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به نام‌گذاری‌های صورت گرفته برای ۱۰ روز دهه تکریم مساجد، گفت: در سال‌های گذشته دهه غبارروبی مساجد برگزار و مساجد فقط از نظر فیزیکی تمیز می‌شدند اما از سال جاری برنامه‌های فرهنگی اضافه شده و این دهه به عنوان دهه تکریم مساجد برگزار می‌شود.

ضمن اینکه برای این دهه برنامه‌های حداقلی و حداکثری در نظر گرفته شده است. برنامه‌های حداقلی این دهه عبارت است از اینکه ائمه جماعات در مورد هر روز این دهه اطلاع‌رسانی خوبی انجام دهند، به همین دلیل ۱۰ گفتار و مقاله تهیه و در اختیار ائمه جماعات قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: در مسجد از همه اعمال و مسائل اسلامی سخن گفته می‌شود به غیر از مسجد، بنابراین تلاش شده است که در این دهه ائمه جماعات در مساجد از مسجد سخن بگویند و این حداقل کاری است که می‌توان برای مساجد انجام داد.

وی کار حداکثری در این حوزه را واگذار شده به ظرفیت‌های هر مسجد اعلام کرد و ادامه داد: از ائمه جماعات خواسته شده است که مثلاً در روزی که روز مسجد پایگاه نشر معارف اسلامی است اگر طلبه، دانشجو، معلم و مربی قرآن در مساجد حضور دارند از آنها تجلیل و اقداماتشان معرفی شود.

حجت الاسلام آقایی برگزاری برنامه‌های مشاوره، شب شعر و نمایشگا‌ه‌ها بر اساس خلاقیت ائمه جماعات در برخی از مساجد را از دیگر برنامه های این دهه نام برد.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مساجد هر استان در دو جمعه ۲۳ و ۳۰ تیر ماه که منتهی به ماه مبارک رمضان است، به ائمه جمعه سراسر کشور خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد جمعه هفته جاری ۲۳ تیر ماه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران هستند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری همایش دوهزار نفری ائمه جماعات تهران در اخرین روز دهه تکریم مساجد با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری خبر داد.

(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۰۴
https://news.masjed.ir/u/qzy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید