پنج شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۹۱۸
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

دهه تکریم، گامی برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی

(پنج شنبه ۸ تیر ۱۳۹۱) ۱۴:۴۵

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همواره و در دیدارهای مختلفی که با ایشان صورت گرفته، از مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی نظام نام برده اند که باید به مسجد نگاه راهبردی داشت.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه به دهه آخر شعبان و ایام غبارروبی مساجد نزدیک می شویم، تأکید کرد: ایام غبارروبی مساجد باید فرصتی برای تکریم مساجد باشد و تلاش می شود که در این ایام مساجد به صورت مطلوب به میدان آمده و توقعی این است که ائمه جماعات در مسئله تکریم و غبارروبی مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در زمینه فرهنگ سازی رسیدن به مسجد طراز اسلامی گامی برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالا در این حوزه، از سال جاری این دهه به عنوان دهه تکریم مساجد معرفی و به زودی برنامه‌های این دهه اعلام می ‌شود.

اقدامات بدون برنامه ممکن است صدمه زننده به مساجد باشد 

حجت الاسلام حاج ‌علی ‌اکبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: "نگاهتان به مساجد راهبردی باشد"، اعلام کرد: اقدامات بدون برنامه ممکن است به مساجد صدمه بزنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: متأسفانه در مساجد در مورد همه مسائل صحبت می ‌شود به غیر از خود مسجد؛ توقع این است که ائمه جماعات به خود مسجد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم یک قدم به سمت رسیدن به مسجد طراز اسلامی به پیش برویم.

 

وی به نقش مساجد به عنوان پناهگاه‌ محرومان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از توقعات درست مردم این است که وقتی به مسجد پناهنده می‌ شوند، پاسخ مناسبی دریافت کنند.

(پنج شنبه ۸ تیر ۱۳۹۱) ۱۴:۴۵
https://news.masjed.ir/u/uCa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید