دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۸۷۶
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

ائمه جماعات الگوی اخلاقی جامعه

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۳:۵۹

به گزارش کمیته اطلاع رسانی سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی نژاد نوری با اشاره به اهمیت اخلاق در بهبود وضعیت معنوی جامعه، اظهار داشت: اخلاق زمینه ساز رشد انسان و دستیابی به کمال مطلق است.

امام جماعت مسجد فاطمیه(سلام الله علیها) با بیان اینکه مسجد یک کلاس آموزش عملی اخلاق است، عنوان کرد: انسان با دو بال مسجد و اخلاق می تواند به بی نهایت پرواز کند و روح و جان خود را وقف خداوند متعال گرداند و مسیر تغییر و تحول جامعه را زمینه ساز شود چراکه اصلاح جامعه، از اصلاح افراد آن جامعه آغاز می شود البته باید توجه داشت که ائمه جماعات الگوهای عملی افراد جامعه در مورد اخلاق هستند.

در ادامه ی این گفت وگو حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی حسینی زیارتی وارد بحث شد و با اشاره به جایگاه ائمه جماعات در مباحث اخلاقی و تبلیغی، اعلام کرد: بیان احادیث ائمه اطهار در مورد رعایت نکات اخلاقی و عمل به آنان از جانب ائمه جماعات، می تواند در شکل دهی به اخلاق اجتماعی بسیار تاثیرگزار باشد.

امام جماعت مسجد سادات در پایان با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه افزایش و ارتقاء اخلاق اجتماعی بسیار تاثیر گزار است، خاطر نشان کرد: باید میان ائمه جماعات یک هماهنگی ایجاد شود تا امام جماعت بتواند با آرامش تمام در راستای طرح برنامه ریزی شده توسط ائمه جماعات،به تبلیغ و بیان مسائل اخلاقی بپردازد. 


(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۳:۵۹
https://news.masjed.ir/u/w4w
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید