شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۸۷۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مسجد سکاندار انقلاب های مردمی

(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۱۳:۵۶

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: امر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید از مساجد شروع شود چراکه در طول تاریخ مساجد سکان دار انقلاب های بزرگ مردمی بوده اند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین صالح حسن زاده با اشاره به انتخاب و نام گزاری مناسب و صحیح سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از جانب مقام معظم رهبری، عنوان کرد: طرح حمایت از تولیدات داخل کشور سبب رونق گرفتن کسب و کار مردم خواهد شد و به رشد شاخص های اقتصادی کشور کمک های شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعه تاریخ، بیانگر نقش اساسی مساجد در شکل دهی تفکرات مردم و رهبری انقلاب های مردمی است، اظهار داشت: مسجد در طول تاریخ همواره وظایف مشخصی را برعهده داشته است و فرهنگ سازی در رابطه با مقوله های مختلف اجتماعی، یکی از وظایف همیشگی مساجد در طول تاریخ اسلام بوده است.

امام جماعات مسجد الزهرا سلام الله علیها با اشاره به نقش امام جماعت، مسجد و نمازگزاران در شکل گیری یک فرهنگ در سطح جامعه، افزود: مسجد مقوله ای است که با موضوعات مختلف اجتماعی و مذهبی ارتباط نزدیکی دارد و می توان از استعدادهای نهفته آن برای ایجاد تغییر در شیوه زندگی افراد جامعه استفاده کرد و تغییر نگرش افراد نسبت به تولید داخلی کشور نیز یکی از مواردی است که مسجد می تواند به خوبی در آن به ایفای نقش بپردازد.

وی در پایان با بیان اینکه تولید ملی و حمایت از کار و سرایه ایرانی از جمله وظایف همگان است، اعلام کرد: اجرای این طرح باعث پیشرفت و رشد شگرفی در زمینه های اقتصادی کشور خواهد شد، به همین سبب تمامی افراد جامعه و مسئولان باید از تمام تلاش خود در راستای تحقق این آرمان، استفاده کنند

(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۱۳:۵۶
https://news.masjed.ir/u/w3y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید