پنج شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۷۷۲
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

۱۳۰۰مسجد جامع در سطح کشور مرمت می شود

(پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱) ۱۵:۲۴
مسعود علویان صدرظهر چهارشنبه در جلسه با استاندار و معاون عمرانی استانداراستان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ مسجد جامع احیاء می شود، اظهار داشت: تا کنون عملیات ۶۰۰ مسجد در کشور شروع شده است و تا سه ماهه آینده تمامی مساجد جامع در سطح کشور مرمت و احیاء می شوند.
وی با بیان اینکه تا کنون ۳۴ هزار اثر در کشور ثبت شده است،  بیان داشت: آثار ثبت شده آثاری نفیس و ملی هستند.
علویان صدر با بیان اینکه  از سال ۱۳۰۹ تا سال ۸۴ در سطح کشور ۱۵ هزار اثر ثبت شده است،  اذعان داشت: از سال ۸۴ تا کنون حدود ۵۰ درصد اثر ثبتی در سطح کشور افزایش یافته است.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد از اعتبارات تملک دارایی برای انجام مرمت های اضطراری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای خانه های تاریخی برای مالکان در رساتای مرمت و نگهداری وام های قرض الحسنه اعطاء می شود.
مسعود علویان صدربیان داشت: این وام های قرض الحسنه با سود هشت درصد به مالکان خانه های تاریخی اعطاء می شود.
علویان صدربا اشاره به اینکه موزه بزرگ این استان به پنج میلیارد اعتبار برای تکمیل نیاز دارد،  تصریح کرد:تامین  ۵۰ درصد اعتبار از سوی معاونت میراث کشور و ۵۰ درصد از طریق استان که ۵۰ درصد اعتبار استانی به صورت سهامی می باشد.
وی بیان داشت: تا آخر بهمن ماه سال جاری باید اطلاعات جام این اداره کل تکمیل شود.
علویان صدر با بیان اینکه این استان دارای نیروی های جوان، خوش فکر و پویا در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است یاد اور شد: و این شرایط موجب شده بستر لازم و خوبی در جهت  کار های پژوهشی در استان ایجاد شود
مهر
(پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱) ۱۵:۲۴
https://news.masjed.ir/u/vv6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید