یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۷۲۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

کمک مالی به ۵۰۰مسجد در سیستان‌وبلوچستان/۷۵درصد مساجد نیازمند تجهیز

(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۳:۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به کمبود مسجد در استان و نیاز ۷۵ درصد مساجد به تجهیز گفت: به بیش از ۵۰۰ مسجد شهری و روستایی کمک مالی شده است.
حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از اختصاص اعتبار قابل توجه به بیش از ۵۰۰ مسجد این استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: تا شهریور ماه گذشته از محل اعتبارات دولتی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به این ۵۰۰ مسجد در سطح استان کمک مالی شده است.
وی افزود: اعتبار ذکر شده به هیئت امنای ۲۵۹ مسجد شهری و ۲۴۱ مسجد روستایی برای انجام تعمیرات و توسعه فضای فرهنگی و رفاهی اختصاص داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به توزیع یکنواخت و عادلانه اعتبارات بین مساجد تشیع و تسنن، شرط بهره‌مندی مساجد از کمک‌های مالی اوقاف را داشتن پرونده و سابقه اجرایی مناسب و پیگیر بودن هیئت امنا دانست و تاکید کرد: اعتبارات دولتی و منابع داخلی سازمان اوقاف و امور خیریه در مقابل درخواست‌های مردمی ناچیز است و نقش اصلی را در عمران و آبادی مساجد، مردم و خیرین ایفا می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به وجود بیش از هفت هزار مسجد در این استان گفت: از میان این تعداد مسجد در این استان، قریب ۳۲۰۰ مسجد ثبت شده وجود دارد و مابقی مساجد امکانات ندارند و نیازمند تجهیز هستند از طرفی در استان سیستان و بلوچستان با کمبود مسجد مواجه نیستیم ولی مساجد این استان نیازمند مرمت و تجهیز هستند به گونه ای که ۷۵ درصد مساجد این استان  باید مورد تجهیز و توسعه قرار گیرند
شبستان
(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۳:۳۰
https://news.masjed.ir/u/pl6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید