چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۶۹۲
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

عضویت ۳۵ هزار نفر در کانون های مساجد ایلام

(چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱) ۱۶:۳۶
حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در جمع مدیران کانون های مساجد مهران، اظهار کرد: در حال حاضر 141 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی استان فعالیت دارند.

وی، با بیان اینکه بیش از 75 درصد کل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی قرار دارند، افزود: بر اساس رویکرد ستاد عالی کانون های مساجد کشور 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در روستاها تاسیس و عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در روستاهای استان متمرکز شود.

حجت الاسلام چراغی پور، با بیان اینکه در حال حاضر 470 مسجد و حسینه در استان ایلام وجود دارد، تصریح کرد: با تلاش مجموعه کارکنان دبیرخانه مساجد استان ایلام، هم اکنون 100 کتابخانه عمومی مخزن دارد و یکصد کتابخانه باز در شبستان مساجد این استان تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: در حال حاضر کتابخانه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف استان ایلام دایر و دارای 470 هزار جلد کتاب است.

وی افزود: در حال حاضر 12 کانون تخصصی مهدویت، ورزش، کتابخانه، پژوهش، نظارت و بازرسی و IT، قرآن و نماز، سمعی و بصری و کانون گردشگری در استان ایلام تاسیس شده که به طور تخصصی در زمینه های مربوطه به سایر کانون های فرهنگی و هنری خدمات فرهنگی و وی‍ژه ارائه می دهند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: در حال حاضر مرکز فرهنگی دیجیتال در روستای بانقلان از توابع شهرستان ایلام تاسیس و راه اندازی شده و تا تا پایان سال 92 نیز در حدود 10 خانه فرهنگ دیجیتال در این استان تاسیس می شود.


وی با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان، خاطرنشان کرد: توسعه کانون های فرهنگی، هنری مساجد در مناطق روستایی و محروم استان در دستور کار جدی این دبیرخانه قرار دارد
شبستان
(چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱) ۱۶:۳۶
https://news.masjed.ir/u/mlv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید