سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۶۷۴۳
گزارشگر : عطا اسماعیلی

تفاهم نامه همکاری میان کانون مساجد ونهضت سوادآموزی استان سمنان

تفاهم نامه همکاری مابین کانون مساجد ونهضت سوادآموزی استان سمنان منعقد شده است.

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲) ۲۳:۴۹

به گزارش پورتال مرکز امور مساجد، مسئول دبیرخانه نظارت برکانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این مراسم گفت: در صدر اسلام، همانطور که مسجد محل عبادت انسان ها بوده است، محل تدریس نیز بود و در کنار یکدیگر بودن «مسجد و علم» تا مدتی ادامه داشت ولی متاسفانه مدتی در بخشی از تاریخ جدایی میان علم و مسجد اتفاق افتاد و در رویکردها و کارکردهای صدر اسلام بین مساجد و علم فاصله افتاد. این موجب بی توجهی به دین و علم موجب شد و هر دو دچار آسیب شدند.
وی افزود: اگر میان علم و مسجد دوباره پیوند مبارک ایجاد شود و مساجد محور آموزش سازنده باشند، قطعا به جایگاه اصلی مسجد باز گشته ایم. زیرا که قرآن کریم از مسجد به عنوان اولین پایگاه اصلی هدایت بشریت یاد کرده است.
حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری تاکید کرد: امروز پیوند مبارکی میان مسجد و علم صورت می گیرد تا از این طریق حرکت مشترکی در دستگیری از کسانی که علاقه مند به علم آموزی هستند، انجام شود و به این طریق علاوه بر ارتقای معرفت انسان ها موجب رشد علمی انسان ها باشیم.
وی تاکید کرد: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه فعالیت های سواد آموزی به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد در استان رصد و پیگیری می شود.
در ادامه رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) مسجد سنگر است، اضافه کرد: نهضت سواد آموزی استان نیز از این سنگر به منظور ریشه کن شدن بی سوادی در استان استفاده می کند.
علی شرفیه گفت: در گذشته تفاهم نامه ای به صورت رسمی میان نهضت سواد آموزی و کانون فرهنگی مساجد استان منعقد نشده بود، اما در حال حاضر با انعقاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های موجود در کانون های فرهنگی مساجد به منظور افزایش سطح سواد افراد با جدیت بیشتری دنبال می شود.
وی با تاکید به این مهم که مساجد استان با محوریت کانون ها نقش بسزایی در ترویج سوادآموزی و ترغیب افراد به آموزش خواهند داشت، توضیح داد: هم اکنون با اجرای تفاهم نامه میان دبیرخانه کانون های مساجد سمنان و نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان این امکان فراهم است، تا بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی افراد مقطع سنی 10 الی 50 سال باسواد باشند.
این مسئول ادامه داد:در هر کجای دنیا برای آموختن سواد افراد بایستی هزینه پرداخت کنند، در حالی که با همت نهضت سوادآموزی هر کس در هر نقطه مکانی و با هرفردی که بخواهد می تواند رایگان باسواد شود.

شبستان
(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲) ۲۳:۴۹
https://news.masjed.ir/u/yl0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید