یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۶۰۱
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

آغاز مرمت بخش شبستان مسجد جامع کرمان

(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱) ۱۴:۰۴
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مرمت و استحکام بخشی شبستان ضلع شمالی مسجد جامع کرمان خبر داد و گفت:این شبستان یکی از قدیمی‌ترین شبستان‌های این مسجد بوده که بخشی از خاطرات انقلاب در آن اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کویر، حسین شمس‌الدینی وسعت این شبستان را قریب به هزار متر مربع دانست و افزود: فعالیت حفاظت، مرمت و استحکام بخشی شبستان مذکور در دو بخش آغاز شده است.
شمس‌الدینی در ادامه اظهار کرد: سبک‌سازی و آجر فرش پشت بام‌ها، مرمت و استحکام بخشی سقف‌ها ( بخش اول) و استحکام بخشی ستون‌های شبستان و کنترل رطوبت در کف (بخش دوم) از فعالیت‌هایی است که در شبستان فوق در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان آغاز شده و تا بهمن ماه سال جاری هزینه خواهد شد.
وی به قرار گرفتن این مسجد در عمق ۶ متری از معبر خیابان اشاره کرد و گفت: بالا آمدن آب‌های زیرسطحی، فاضلاب شهری و رطوبت ناشی از آن، بنای مذکور را تهدید می‌کند. شمس‌الدینی در ادامه گفت: عملیات نازک‌کاری شبستان و مرمت تزئینات معماری ایوان اصلی مسجد نیز در فاز دوم انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به بازار قدیم کرمان خاطرنشان کرد: فعالیت مرمت، احیاء و بازسازی بخش‌هایی از این بازار که شامل بازارهای وکیل، اختیاری، کلاه مالی، مظفری و کفاش‌ها می شود نیز در حال انجام است
ایسنا
(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱) ۱۴:۰۴
https://news.masjed.ir/u/uzu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید