جمعه / ۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۵۶۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

بازگشایی معبر مسجد جامع زنجان قبل از پایان امسال

(جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱) ۱۴:۰۰

امیر ارجمند، مدیر دفتر فنی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پروژه مرمت سردرب مسجد جامع از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شد و کارهای نصب اسکلت، دیوارچینی، مرمت سقف و سفت‌کاری آن انجام شد و بعد از پایان سفت‌کاری، قبل از پایان سال معبر این مسجد باز می‌شود.

وی افزود: آغاز بخش دوم این مرمت که شامل کاشی‌کاری، آجرنما و نمای ایوان است، بستگی به تخصیص اعتبارات دارد که موافقت‌نامه‌های اختصاص اعتبار امضا شده است و باید منتظر تخصیص اعتبار ماند.

این مقام مسئول‌ خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم این طرح نیز که شامل مرمت حد فاصل سردرب مسجد جامع تا سردرب بازار قیصریه است، سال 92 آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: مرمت مسجد چهل‌ستون نیز 3 سال پیش از محل اعتبارات استانی آغاز شد و امسال نیز اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به این مسجد اختصاص یافت که با هزینه کردن این اعتبار به این مسجد کارهای مرمت آن پایان یافته و فقط مرمت شبستان مردانه آن باقی مانده است که برای ادامه آن به تخصیص اعتبار نیاز داریم که در این زمینه، موافقت‌نامه اختصاص اعتبار به مبلغ 100 میلیون تومان انجام شده است.

مدیر دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در پایان کرد: در مسجد جامع سجاس نیز جهت نمایش عموم موزه سنگ‌نوشته‎هایی که مربوط به سنگ قبرهای دوره ایلخانیان و سلجوقیان است، تشکیل می‌شود
ایکنا
(جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱) ۱۴:۰۰
https://news.masjed.ir/u/1cIn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید