چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۵۴۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مسجد قاجاری «ماشه» در کیش تغییر کاربری می‌یابد

(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۰۵
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: مسجد «ماشه»ی کیش پس از مرمت، تغییر کاربری می‌یابد.
عباس نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: در راستای مرمت مساجد تاریخی و جامع کشور، چند مسجد قاجاری و صفوی در استان هرمزگان مرمت شدند و مرمت دو مسجد «ماشه» در کیش و مسجد «گله‌داری» در بندرعباس هم‌چنان ادامه دارد.
او ادامه داد: مسجد گله‌داری بندرعباس به دوره‌ی قاجار تعلق دارد و به‌صورت مشترک با هیأت امنای مسجد مرمت می‌شود. در این مسجد، بخشی به‌عنوان وضوخانه در صحن، الحاق شده بود که با هماهنگی هیأت امنا تعهد کرده بودیم برای انتقال این بخش، سرویس بهداشتی ایجاد کنیم که این کار هم انجام شده و وضوخانه‌ی الحاقی به بخش زیرزمین منتقل شده است.
وی درباره‌ی مسجد «ماشه» در کیش نیز اظهار کرد: این مسجد قاجاری که از آن به‌عنوان مسجد جامع کیش نیز یاد می‌شود، پیش از این مرمت شده بود و اکنون اقداماتی در آن انجام می‌شود تا کاربری مذهبی ـ فرهنگی داشته باشد.
به گفته‌ی نوروزی، مسجد «ماشه» در محله‌ای واقع شده است که اکنون دیگر مسکونی نیست و سال‌ها قبل ساکنان آن به محله‌ای دیگر کوچ کرده‌اند. به همین دلیل، قرار است پس از پایان اقدامات مرمتی، منطقه‌ی آزاد کیش با تغییر کاربری این مسجد به‌شکل مرکزی مذهبی یا فرهنگی، از این بنای قاجاری بهره‌برداری کند
ایسنا
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۰۵
https://news.masjed.ir/u/nG1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید