چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۵۴۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مسلمانان بزرگترین مسجد را در انگلیس کلنگ می زنند

(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱) ۱۲:۴۰

سال ۱۹۹۹ اولین باری بود که مسلمانان انگلیس سعی در ساختن یک ابر مسجد را در لندن داشتند. یک گروه اسلامی به عنوان "جماعة التبلیغ" طرح ساخت این مکان را در لندن ارائه کرد.

این مسجد به عنوان بزرگترین مسجد انگلستان دارای ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار نماز گذار بوده و دارای یک مناره به ارتفاع بیش از ۱۲ متر و یک پارکینگ خودرو با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ اتومبیل خواهد بود.

مخالفت ها با ساخت این طرح از همان ابتدا شروع شد و به همین دلیل قرار بر این شد که این مکان محلی موقت برای عبادت باشد. امروزه در این محل به صورت هفتگی ۵ هزار تن به عبادت در ساختمان های موقتی می پردازند.

مقامات محلی به دلایل مبهم اجازه ساخت این مسجد را نمی دادند که سرانجام با پی گیری مستمر مسلمانان این مسجد ساخته می شود.

در این میان " آلن کاریگ " رهبر گروهی که مخالف ساخت این مسجد است می گوید: ما فکر می کنیم که ساخت یک چنین سازه بزرگی در این محله از شهر لندن آثار بدی به همراه دارد و در عین حال ما به گروه سازنده و حامی ساخت این مسجد نیز مشکوک هستیم.

یک نظر سنجی توسط نشریه فایننشال تایمز مشخص کرده است که انگلیسی ها مشکوک ترین انسانها به مسلمانان در دنیا به حساب می آیند. در هر حال قرار است با موافقت نهایی مقامات، مراحل رسمی ساخت این مسجد عظیم در کنار استادیوم بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن از این هفته آغاز شود.

این گروه اسلامی نیز اعلام کرده است که : درب ها برای صحبت و گفتگو در مورد عقاید و نظرات ما باز است و ما از صمیم قلب خوشحال خواهیم شد که ملاقات هایی را صورت داده و در مورد دین و اعتقادات خود به گفتگو بپردازیم.

گروه های حامی حقوق ادیان و حقوق بشر نیز ساخت این مسجد را گامی مثبت به جهت درک متقابل ادیان و کمک به حل بهتر سوء تفاهم های بین ادیان و مشکلات بین المللی می دانند.

دکتر " جنی تیلور " به عنوان ریس یک مرکز خیریه که هدف آن ایجاد درک متقابل ادیان از یکدیگر است می گوید: گروه "جماعة التبلیغ" یک گروه اسلامی است که هدف اصلی از آن تبلیغ برای دین اسلام است و به نظر من با ساخت این مسجد این گروه می تواند اهداف خود را که تبلیغ دین اسلام است دنبال کند.

باید گفت که کشور انگلستان دارای اقلیت قابل توجهی از مسلمانان در حدود ۲.۵ میلیون نفر است

باشگاه خبرنگاران
(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱) ۱۲:۴۰
https://news.masjed.ir/u/qLt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید