سه شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۹:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۵۰۳
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

ثبت مسجد ولیعصر زنجان در فهرست آثار معنوی کشور

(سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱) ۱۹:۰۷
مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مسجد ولیعصر همزمان با دهه فجر سال‌جاری در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا ، امیر ارجمند اظهار داشت: مسجد ولیعصر یکی از بناهای تاریخی و مذهبی شهر زنجان به شمار می‏رود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مسجد ولیعصر در داخل بافت تاریخی شهر و مجاور بازار زنجان قرار دارد، خاطرنشان کرد: کانون مبارزات مردم استان در سال‎های 57 و قبل از آن از این مسجد بوده است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه سخنرانی‏ها، مبارزات، راهپیمایی‏ها و پخش اعلامیه‏‏ها در دوران انقلاب اسلامی در استان از مسجد ولیعصر آغاز شده است، تصریح کرد: این مسجد همزمان با دهه فجر سال‌جاری در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‏های گذشته و در سال‌جاری اقدامات مرمتی بسیار خوبی در مسجد ولیعصر زنجان صورت گرفته است، اضافه کرد: از محل اعتبارات اماکن مذهبی نیز این مسجد محوطه‎سازی شده و حیاط آن احیا شده است.

ارجمند یادآور شد: مسجد ولیعصر شهر زنجان در حال حاضر یکی از بناهای مذهبی و مساجد تاریخی استان محسوب می‎شود که مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز بوده است

خبرگزاری اریا
(سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱) ۱۹:۰۷
https://news.masjed.ir/u/1aC7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید