چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۴۹۲
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مساجد جدید در غرب تا مسجد و جهان مدرن /چه کتاب‌‌هایی درباره معماری مساجد منتشر شده است؟

(چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۶:۱۶
کتاب‌هایی چون تحلیل معماری مساجد ایران، مساجد جدید در غرب، مسجد و جهان مدرن و معماری مساجد: ایمان و هنر از جمله آثار مکتوبی است که در سال‌‌های اخیر به معماری مساجد اختصاص یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب«الزامات طراحی معماری مسجد مدرسه» نوشته محمد رحیمی در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات نقش معمار در ارومیه منتشر شده است. این کتاب ۱۳۶ صفحه‌ای، به‌صورت مصور و رنگی،‌ همراه نقشه، جدول و نمودار در ابعاد ۲۲ در ۲۹ سانتیمتر و با موضوع معماری اسلامی چاپ شده است.
«تحلیل معماری مساجد ایران»، نوشته رضا شاطریان با موضوع اسلوب معماری مساجد در ایران، در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات نورپردازان منتشر شده است. این کتاب ۴۵۵ صفحه مصور دارد و در ابعاد ۲۲ در ۲۹ سانتیمتر به‌صورت مصور و رنگی با قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.
«مساجد جدید در غرب/معماری اسلامی اروپایی»، عنوان کتابی نوشته کریستین ولزباچر است که در سال ۹۱ توسط لیلا گیلک ترجمه و توسط انتشارات برگا منتشر شده است. این کتاب در ۱۹۲ صفحه مصور، به معماری مساجد و دیگر بناهای اسلامی در اروپای قرن ۲۱ پرداخته و با قیمت ۹۶۰۰ تومان عرضه شده است.
کتاب «مسجد در معماری ایران»، نوشته حسین زمرشیدی برای نخستین بار در سال ۷۴ توسط انتشارات کیهان منتشر شد. این کتاب که به هنرهای تزئینی اسلامی اختصاص دارد و به‌طور خاص به معماری و تزئینات مساجد ایران پرداخته است، در سال ۸۷ مجددا و تحت عنوان نوبت اول چاپ توسط انتشارات زمان منتشر شد و در سال ۸۸ نیز برای دومین بار انتشار یافت. این کتاب در ۵۷۴ صفحه مصور رنگی در ابعاد ۲۵ در ۳۴ سانتیمتر تدوین و با قیمت ۴۶۰۰۰ تومان عرضه شده است.
کتاب «مسجد و جهان مدرن: معماری، بانیان خصوصی، حامیان دولتی» نوشته رناتا هولود و حسن‌الدین خان، با همکاری کیمبرلی میمز، با ترجمه محمدرضا افضلی در سال ۹۰ توسط نشر یزدا منتشر شده است. این کتاب ۳۴۰ صفحه مصور و رنگی با ابعاد ۲۹ در ۲۲ سانتیمتر دارد و با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان عرضه شده است.
«معماری اماکن مذهبی» عنوان کتابی با ترجمه و گردآوری فربد دهقان با موضوع معماری اماکن مذهبی به‌ویژه معماری مساجد است که در سال ۸۹ توسط انتشارات یزدا منتشر شده است. این کتاب ۱۲۸ صفحه مصور دارد و در چاپ نخست با قیمت ۳۰۰۰ تومان و در چاپ دوم با قیمت ۴۰۰۰ تومان عرضه شده است.
کتاب «معماری مساجد: ایمان و هنر‏»، نوشته مریم‌السادات آقاسیدقاسم در سال ۹۱ توسط انتشارات بی‌زمان در ۴۸ صفحه مصور منتشر شده است. این کتاب به معماری مساجد اختصاص دارد و با قیمت ۶۰۰۰ تومان عرضه شده است.
شبستان
(چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۶:۱۶
https://news.masjed.ir/u/1cIG
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید