دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۸۱۵
گزارشگر : روح اله اسماعیلی

فعال بودن مساجد سبب تضعیف دشمنان می شود (رسا 92/03/20)

(دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲) ۱۵:۵۰
مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور امروز در جلسه ستاد استانی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان سمنان در محل دبیرخانه کانون های مساجد این استان به اهداف و رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد عالی مساجد به منظور مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی تاسیس شده است با هرگونه معضل و مشکل فرهنگی که از سوی دشمنان نظام طراحی می شود مقابله کند.

 

وی با بیان اینکه فعال و پویا بودن مساجد سبب تضعیف دشمنان می شود گفت: علت پیروزی ایران اسلامی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش و تاثیرپذیری مثبت مساجد بود  که در اعزام و حضور به جبهه، ساماندهی رزمندگان و تامین نیازهای ضروری آنها بسیار موثر واقع شد.

ایجاد نشاط دینی از وظایف مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد است 

طاهریان تصریح کرد: دنبال این هستیم تا کارکردهای مساجد را تقویت کنیم و باید گفت، ایجاد نشاط دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که توجه به این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر مسؤولان امر است.

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور به مهم ترین برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و افزود: اجرای اوقات فراغت از برنامه‌های مهم کانون مساجد است که به نام «آسمانی‌ها» در سطح کشور اجرا می‌شود.

طاهریان ادامه داد: افتتاحیه رسمی برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با روز جوان مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع) آغاز می شود و تا نیمه شعبان در سراسر کشور ادامه می یابد.

وی اجرای برنامه های اوقات فراغت را از برنامه های کانون ها فرهنگی و هنری مساجد در کشور عنوان کرد و با اشاره به فعالیت ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد کشور افزود: نظام مند شدن برنامه های اوقات فراغت در سراسر کشور، استفاده از نظرات کارشناسان حوزه های مختلف، غنی سازی برنامه های اوقات فراغت و انسجام بخشی فعالیت های اوقات فراغت مساجد از جمله اهداف ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد است.


فعالیت 39 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان به عنوان پایگاه های ویژه اوقات فراغت

مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی و ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد، اهمیت دارد، گفت: وجود کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه‌های متنوع سبب می‌شود جوانان در برابر آسیب‌های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی با بیان اینکه برخی مسؤولان و کارشناسان معتقدند که در فصل تابستان و به‌ دنبال تعطیلی مدارس، شرایط بروز بزهکاری در نوجوانان بیشتر می‌شود، اظهار داشت: تعداد کانون های برگزار کننده طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال نسبت به تابستان سال قبل افزایش یافته است.

وی گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در تعطیلات تابستانی برای اغلب پدران و مادران توأم با نگرانی و دلهره است.

حجت الاسلام حسینی گفت: طرح قرآنی، دوره آموزشی تفسیر نهج البلاغه، کلاس های فرهنگی و هنری و دوره های آموزش وپژوهش از برنامه های اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سمنان است.

مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: برنامه‌ریزی در برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت، درباره نوع نیازهای فرهنگی، تفریحی، آموزشی و ورزشی جوانان و نوجوانان، نیاز‌سنجی دقیقی را می طلبد.

حجت الاسلام حسینی برگزاری و تشکیل گروه های فرهنگی هنری، اردوهای آموزشی، گارگاه های هم اندیشی، نشست های پاسخ به شبهات، کرسی های نظریه پردازی، دوره های کارآفرینی فرهنگی هنری و آموزش مهارت های زندگی، تشکیل حلقه های معرفتی، دوره آموزشی با جنگ نرم و... را از دیگر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مسجد استان سمنان برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: تنوع، خودباوری، تجدید قوا، افزایش خلاقیت وجذب مشارکت مسؤولانه جوانان در غنی‌سازی اوقات فراغت، موجب بالا رفتن سطح آگاهی‌ها، کسب مهارت و اطلاع از علوم و فنون کارآفرینی خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تأکید برزنده و شاداب نگهداشتن روح خلاقیت جوانان تصریح کرد: برنامه‌ریزی آگاهانه در مدیریت اوقات فراغت می‌تواند وقت و انرژی سرشار از فعل خواستن در فعالیت جوانان را متنوع‌تر و به روزتر کرده و آثار و نتایج نهایی آن را نیز مطلوب‌تر کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت 180کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان اظهار داشت: 39 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان به عنوان پایگاههای اصلی و ویژه برنامه های اوقات فراغت تعیین شده و مابقی کانون ها در زیر مجموعه این کانونها فعالیت خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه محوریت مساجد در برنامه‌‌های تابستانی به افزایش نشاط معنوی منجر می‌‏شود، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بازوان پرتوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌‏ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند

خبرگزاری رسا
(دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲) ۱۵:۵۰
https://news.masjed.ir/u/v02
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید