پنج شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۴۷
گزارشگر : ایده ایده
منصور ارضی:

مشارکت در طرح «هر مسجد یک‌ خانه»، تمرینی برای نفس است

حاج‌منصور ارضی در مراسم مناجات‌خوانی مسجد ارک گفت: در طرح «هرمسجد یک خانه» مسؤولیتی بر دوش مساجد گذاشته شده و کمک به این امر تمرینی برای نفس است.

(پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۱۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، منصور ارضی مداح اهل‌بیت(ع) در مراسم مناجات خوانی مسجد ارک تهران طی سخنانی اظهارداشت: طبق هرسال برای جهیزیه پول جمع می‌کنیم و امسال جمع‌آوری پول برای سیل‌زدگان نیز در دستور کار است و یکی هم حمایت از کارگروه جهادی مسجد ارک  که توسط بسیج انجام می‌شود، لذا دوستانی که توان کمک‌رسانی دارند به این گروه بپیوندند تا به این شکل بسیج فعالیت بیشتری داشته باشد.
 
کمک‌رسانی اهالی مسجد ارک به مستضعفان
 
وی اضافه کرد: این گروه در سطح شهر و به‌خصوص مناطقی که استطاعت کمتری دارند، فعالیت‌های کمک‌رسانی انجام می‌دهند. از طرفی بسیج مسجد ارک امسال برای کمک به سیل‌زدگان گروهایی را اعزام کرده است.
 
ارضی با اشاره به ابلاغ طرح «هر مسجد یک‌خانه» از سوی امور مساجد، تصریح کرد: در این راستا مسئولیتی بر دوش این مسجد قرار گرفت و آن‌هم ساخت یک‌خانه برای سیل‌زدگان است. توجه داشته باشید به این چهار گروه کمک داشته باشید، این تمرینی برای نفس است.
 
ثمره صدقه جاری در مساجد و هیأت‌ها
 
این مداح اهل‌بیت(ع) با طرح این سؤال که نتیجه کمک در این مجالس چیست؟ افزود: مجلسی که با کمک و صدقه آغاز یا پایان یابد تأثیر زیادی بر روح انسان دارد و خودتان نیز متوجه می‌شوید، مثلاً جایی می‌روید که زمینه گناه فراهم است ولی برای شما چنین زمینه‌ای پیش نمی‌آید! این صدقه جاریه یکی از آثارش همین است.
 
وی ادامه داد: امسال سفره پرخیر و برکت‌ماه مبارک رمضان را بانام و توسل به امام زمان(عج) برپا کردیم و همه روضه‌ها و مناجات ما با گریز به ایشان است.
 
توصیه امام رضا برای دعا کردن به جان امام زمان(عج)
 
ارضی با بیان اینکه موضوع اصلی شب‌های ما دعایی است به نام دعای رضویه، از زبان امام رضا علیه‌السلام در تأیید امام زمان علیه‌السلام است و این دعا در بلد الامین، مصباح المتهجد و مفاتیح.... نقل شده است، گفت: یونس ابن عبدالرحمن از افراد مورد اعتماد اهل‌بیت علیهم‌السلام خدمت امام رضا علیه‌السلام می‌رسد و امام به ایشان توصیه می‌کنند این دعا را برای حجت‌بن‌الحسن (عج) بخوانید. «أَنَّهُ کَانَ یَأْمُرُ بِالدُّعَاءِ لِلْحُجَّةِ صَاحِبِ الزَّمَانِ» در واقع دستور امام رضا علیه‌السلام است.
 
انتهای پیام/
فارس
(پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۱۶
https://news.masjed.ir/u/hwx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید