چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۴۷
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام ذاکر:

قرارگاه‌های جهادی مساجد به کمک سیل زدگان خوزستان، می‌آیند

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به آ‌غاز به کار پویش «یاور خوزستانیم» به منظورخدمت رسانی به مردم سیل زده این استان، گفت: قرارگاه جهادی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران برای سیاستگذاری به منظور دریافت کمک ها تشکیل شده است.

(چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۳۸

به گزارشپایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»،در گفت و گو با شبستان، از آغاز به کار پویش «#یاورـ‌خوزستانیم» به منظور خدمت رسانی به مردم سیل زده این استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان تهران، به عنوان معین استان خوزستان برای کمک رسانی به مردم سیل زده این استان مشخص شده است، به همین جهت این پویش خدمت رسانی در مساجد استان تهران شکل گرفت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اظهار کرد: در سیل استان گلستان، پویشی در مساجد استان تهران تحت عنوان «#رفیق‌ـ‌گلستا‌ن‌ـ‌باشیم» تشکیل شد و در حال حاضر هم که باید به صورت تخصصی استان تهران به مردم سیل زده استان خوزستان خدمت رسانی کند، این پویش مردمی را مطرح کردیم و قرارگاه جهادی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای سیاستگذاری به منظور دریافت کمک ها و اینکه ائمه جماعات این کمک ها را به چه شکلی جمع آوری و ارسال آنها صورت گیرد، تشکیل شده است.

 

ذاکر اظهار کرد: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در بیانیه ای اقلام و محصولات مورد نیاز سیل زدگان که شامل پوشاک، تغذیه و لوازم فرهنگی است، اعلام کرد، توقع می‌رود، هموطنانمان این وسایل را به صورت نو برای ارسال به مناطق سیل زده جنوب کشور به مساجد اهدا کنند.

 

یاور خوزستان  

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امورمساجد استان تهران در زمینه اعزام فعالین مسجدی و ائمه جماعات برای کمک رسانی به منازل تخریب شده سیل زدگان خاطر نشان کرد: با توجه به  اینکه اعلام شده است که تعداد افراد حضور یافته در استان خوزستان بسیار است، فعلا در این مرحله نیازی به اعزام برای کمک رسانی نیست، اگرچه برخی از ائمه جماعات و فعالین مسجدی، خودشان به صورت داوطلبانه برای کمک رسانی شرکت کرده اند، اما شورای عالی نهادهای حوزوی استان تهران که سیاستگذاری اعزام روحانیون به این مناطق را بر عهده دارند، در صورتی که آنها در این زمینه در خواستی برای اعزام ائمه جماعات و روحانیون را داشته باشند، ما اقدام به اعزام خواهیم کرد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای ما پشتیبانی از مناطق سیل زده مهم تر است، زیرا که اگر روحانی و امام جماعت مسجد در محله خودش اقدام به جمع آوری کمک ها داشته و اقدام به تشویق و ترغیب مردم برای جمع آوری کمک ها کند اثر آن بیشتر از حضور فیزیکی است.

 

بنا بر این گزارش؛ هموطنان گرامی می‌توانند جهت واریز کمک های نقدی، با شماره‌گیری کد  #۹۹*۰۲۱*۸۸۷۷*  یا از طریق واریز وجوه خود به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰  در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند. همچنین، هموطنان عزیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به نزدیکترین مسجد محله خود تحویل دهند.

 

شبستان
(چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۳۸
https://news.masjed.ir/u/otl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید