یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۲۹۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد النبی(ص)

به موضوع معیشت ائمه جماعات توجه بیشتری شود

امام جماعت مسجد النبی(ص) محله کوی دانشگاه موضوع معیشت ائمه جماعات مساجد را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: روحانیون و ائمه جماعات از اقشار ضعیف جامعه هستند که باید نسبت به بهبود معیشت آنها توجه لازم صورت گیرد.

(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۲۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفت و گو با شبستان بر لزوم مجهز کردن ائمه جماعات مساجد به ابزارهای تبلیغی روز تاکید کرد و گفت: گام هایی در گذشته در حوزه آموزش برداشته شده، اما لازم است این گام ها با سرعت و تخصص بیشتر مورد توجه قرار گیرد، زیرا که با پیشرفت های روز ما نیز باید گامی رو به جلو برداریم.
 
امام جماعت مسجد النبی(ص) محله کوی دانشگاه موضوع معیشت ائمه جماعات مساجد را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: روحانیون و ائمه جماعات از اقشار ضعیف جامعه هستند که باید نسبت به بهبود معیشت آنها توجه لازم صورت گیرد.
 
اکبری بحث آموزش ائمه جماعات مساجد، خدام، هیئت امنا و کارگزاران مساجد را موضوع مهم دیگر نام برد و تصریح کرد: آموزش تخصصی کارگزاران مساجد در موضوعاتی همچون نحوه برخورد با مردم، بحث تخصصی نظافت مسجد،آشنایی با مباحث اجتماعی و آسیب ها و مشکلات جامعه از محورهایی است که باید آموزش های لازم در این زمینه به ائمه جماعات مساجد ارایه شود.
 
امام جماعت مسجد النبی(ص) کوی دانشگاه اهتمام به موضوع سخت افزار و نرم افزار مساجد را موضوع مهم دیگری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و تصریح کرد: بسیاری از مساجد در مناطق محروم نیازمند حمایت های مالی هستند، که این حمایت ها نباید تنها از سوی خیرین صورت گیرد، بلکه نیازمند حمایت ها و گره گشایی مشکلات از سوی دولت ها است.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران بر لزوم اهتمام به موضوع اقامه نماز صبح در مساجد تاکید و خاطر نشان کرد: برازنده کشور اسلامی و شیعی نیست که نسبت به اقامه نماز جماعت صبح و سه نوبت نماز در مساجد کوتاهی شود،مقام معظم رهبری در اجلاس های متعددی که در مورد نماز برگزار شده است، بر باز بودن در مساجد در ساعات طولانی تاکید داشته اند، بنابراین مساجدی که ظرفیت باز بودن در ساعات طولانی را دارند، برای ارایه خدمات باید شناسایی شوند.
 
اکبری اهتمام به موضوع جوان گرایی در مدیریت مساجد را موضوع مهم دیگر دانست و تصریح کرد: علاوه بر آن ارتباط ائمه جماعات مساجد با حوزه های علمیه باید مستحکم شود تا از این طریق از روحانیون و طلاب جوان برای بهره گیری در مساجد استفاده کرد.

 

در این رابطه بیشتر بخوانید:

مسیر برای فعالیت امام جماعت هموار شود

متاسفانه به موازات مسجد مکان‌های دیگری بنا شده است

 برای رسیدن به مسجد طراز، باید از ایده‌های جوانان بهره گرفت

انتهای پیام/

شبستان
(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۲۴
https://news.masjed.ir/u/nvr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید