جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

80 مسجد شهرستان اردل نیازمند امام جماعت است

(جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱) ۱۷:۱۶

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سلمان‌پور، امام جمعه اردل در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه مردم ما حامی انقلاب هستند اما کوتاهی‌ها را هیچ گونه آزاداندیشی نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه کم کاری‌ها بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال دارد، تصریح کرد: مسئولان با عنایت به اینکه خون هزاران شهید برای استقلال و پایداری انقلاب ریخته شده است باید در راستای به نتیجه رسیدن مطالبات مردم تمام همت خود را بکار گیرند.

حجت‌الاسلام سلمان‌پور با اشاره به مشکلات شهرستان اردل در زمینه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 مسجد در شهرستان اردل وجود دارد این در حالی است که از این تعداد تنها 4 مسجد امام جماعت دارند، همچنین 10 خانه عالم این شهرستان نیز خالی از امام جماعت است.

به گفته وی، وجود نداشتن حوزه علمیه، مصلی و مجتمع‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در شهرستان اردل از دیگر دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

امام جمعه شهرستان اردل با اشاره به پایین بودن بیلان کاری آموزش و پرورش در حوزه تربیت دانش‌آموزان در این شهرستان، تصریح کرد: همانطور که مساجد این شهرستان از امام جماعت خالی است مدارس شهرستان نیز به وجود معلمان دلسوز نیاز دارد و چنانچه این دغدغه‌ها حل نشوند مسئولان نه تنها در برابر این مردم محروم بلکه باید در برابر خداوند نیز پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام سلمان‌پور اظهار کرد: مردم شهیدپرور شهرستان اردل در زمان جنگ باورهایشان تثبیت شد و در جهت تحقق آرمان‌های الهی از خون عزیزان خود گذشتند اما هنوز این شهرستان جایگاه خود را آنگونه که باید نیافته است.

وی ادامه داد: طبق بیانات آیت‌العظمی مکارم شیرازی اختصاص بودجه به زمینه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی از نان شب نیز واجت‌تر است بنابراین توجه ویژه مسئولان به این زمینه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

ایکنا
(جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱) ۱۷:۱۶
https://news.masjed.ir/u/v33
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید