یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۹۷۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی

همایش «میراث اسلامی» در فیلیپین برگزار شد

در راستای برنامه های سالانه «ماه میراث ملی» همایش «میراث اسلامی» در کوتاباتوی فیلیپین برگزار شد که هدف آن حفاظت و پایداری فرهنگ ها و آموزه های اسلامی اعلام گردید.

(یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پی ان یو، همایش «میراث اسلامی» در منطقه خودمختار اسلامی میندانائو واقع در استان کوتاباتو در فیلیپین و در راستای برنامه های سالانه «ماه میراث ملی» در این کشور برگزار می شد.

موضوعات اصلی این همایش شامل تاریخ اسلام، فرهنگ و سنن، باورها و اعمال دینی، ازدواج و ارزش های خانوادگی در دین اسلام بودند.

به گفته عبدالرحمن اداسان، مفتی اعظم منطقه که سخنران میهمان این همایش نیز بود: باارزش ترین میراث به جا مانده از اسلام، قرآن مجید است که موهبتی از جانب خداوند و هدایتگر تمامی مسلمانان است.

وی افزود: ما باید در تمامی جنبه ها به  قرآن متکی باشیم،‌زیرا قرآن تصحیح کننده تمامی انحرافات و فسادها است.

مدیر اجرایی منطقه خودمختار اسلامی میندانائو نیز در این همایش گفت: میراث اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نفوذ زیادی در فرهنگ ما پیدا کرده و هویت فرهنگی متفاوت آن از دیگر فرهنگ ها به وضوح پیداست.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در بهترین زمان ممکن و در ماه مبارک رمضان، ماه روزه داری برگزار می شود. ما می خواهیم حفظ و نگهداری از میراث اسلامی را به خاطر نسل های آینده تضمین کنیم.

مسئولین اداره آموزش و پروش و مقامات مربوطه منطقه ای نیز در این نشست حضور داشته و شرکت کنندگان در این گردهمایی در سخنانشان در خصوص حفظ میراث اسلامی در محافل و مراکز آموزشی ابراز نگرانی کردند.

فرهنگ های رایج مغایر با آموزه های اسلامی

استاد ستار نماینده مدارس آموزشی دینی در این همایش، نسبت به شیوع آداب رسوم و فرهنگ های غیراسلامی به نام اسلام در فیلیپین ابراز ناخشنودی کرده و گفت: تمامی فرهنگ های رایج در کشور با آموزه های اسلامی همراستا نیستند و به همین سبب مهم است که نگاهی عمیق تر به اسلام بیاندازیم و فرهنگ های درست اسلامی را تشخیص دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید فرهنگ مان را بازنگری کنیم. اگر این اعمال فرهنگی با آموزه های اسلامی در تقابل هستند باید از آن ها دوری بجوییم.

(یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۰۱
https://news.masjed.ir/u/hv6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید