چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۷
سرویس : ناحیه شهید نواب صفوی
کد خبر : ۳۱۵۹۴
گزارشگر : سید شهاب حسینی کیشانی
احیاءشب نیمه شعبان

جشن با شکوه مهدوی در مقابل مساجد مرکز و جنوب تهران

مساجد مناطق مرکزی و جنوب تهران آماده احیای شب نیمه شعبان و جشنهای با شکوه مهدوی می شوند

(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۷:۱۷

  به گزارش روابط عمومی ناحیه شهید نواب صفوی (ره) بنا بر اعلام حجت الاسلام والمسلمین مجیدی ، جشن میلاد امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه شریف ) در مساجد مناطق مرکزی و جنوب تهران و مساجد هم نام حضرتش به صورت ویژه برگزار خواهد شد .

وی گفت با نزدیک شدن ایام ولادت حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه ، مساجد مناطق مرکزی و جنوب تهران آماده احیای شب نیمه شعبان و جشنهای با شکوه مهدوی می شوند .در این جشن ها که تمهید مقدمات آن برای اجرای باشکوه در مقابل مساجد شده است ، حضور حداکثری مردم محلات پیرامون مساجد مد نظر می باشد.

ایشان گفت تجربه در برخی از مساجد نشان داده است در مراسمات ایام ولادت در مساجد که شاید برخی با حضور چند ده نفر بوده با تدبیر و درایت امام جماعت مسجد و همراهی امناء و بسیج و برگزاری این مراسمات در مقابل مسجد با حضور بعضاً چند صد نفر یا در برخی موارد بیش از 2 هزار نفر بوده است .

ایشان با اشاره به اینکه در ناحیه شهید نواب صفوی (رضوان ا... علیه ) از بین 372 مسجد ، 53 مسجد هم نام حضرت ولیعصر (عج) می باشد گفت : مراسم در این مساجد علی القاعده ویژه تر خواهد بود که این منافاتی با جشن های با شکوه سایر مساجد ندارد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی گفتند : سنتی که در سالهای اخیر شاهد برگزاری با شکوه آن بوده ایم احیای شب نیمه شعبان است؛  حسن فضال در روایتی می گوید : از امام رضا (علیه السلام) درباره شب نیمه شعبان سوال کردم ، حضرت فرمود : آن شبی است که خداوند در آن شب بندگان را از آتش جهنم آزاد می کند و گناهان را می آمرزد ، عرض کردم آیا برای آن شب نمازی است که ثوابش نسبت به سایر نمازهای شبه های دیگر بیشتر باشد ؟ فرمود : اگر دوست داشتی در آن شب عمل مستحبی بجا آوری پس نماز جعفر طیار را بجا آور و در آن شب ذکر خداوند متعال ، استغفار و دعا را زیاد بجا آور ، چرا که پدرم می فرمود : دعا در شب نیمه شعبان اجابت می شود .

تأکید بر احیای شب نیمه شعبان در روایتی از امیر المومنین آمده است :  قسم به کسی که جان علی در دست اوست همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می شود ، از شب نیمه شعبان تا پایان سال در این شب تقسیم می شود ، هیچ بنده ای نیست که این شب را احیا دارد و در آن دعای خضر (کمیل) بخواند مگر آنکه دعای او اجابت شود .

کمیل می گوید : دیدم امیرمومنان علی (علیه السلام) این دعا را در شب نیمه شعبان در سجده خواندند.

در روایتی دیگر جبرئیل به رسول اکرم (صلی الله علیه و آله ) عرضه می دارد : ای محمد (ص) این شب را احیا بدار و به امتت فرمان بده آن را احیا دارند . جبرئیل پس از بیان فضائل دیگری برای این شب گفت :محروم واقعی کسی است که از خیر و برکت این شب محروم باشد.

 در سیره نورانی امیرالمومنین (علیه السلام) وارد است که این شب را نمی خوابیدند و به عبادت خدا مشغول بودند ؛ کان امیرالمومنین علیه السلام لانیام ثلاث لیال ؛ لیلة ثلاث و عشرین من شهر رمضان و لیل|الفطر و لیل|النصف من شعبان .

از جمله فضائل این شب این است که از شب های زیارت مخصوص امام حسین (علیه السلام) است.

(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۷:۱۷
https://news.masjed.ir/u/w8s
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید