دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۰۶۲۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

انتشار فایل صوتی درباره حمایت دولت مصر از تصمیم ترامپ علیه قدس

انتشار فایل صوتی درباره حمایت دولت مصر از تصمیم رییس جمهور آمریکا علیه قدس و گزارش روزنامه نیویورک تایمز در این باره سبب واکنش مخالفان دولت مصر شد.

(دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶) ۱۹:۰۰

به گزارش پاتیگاه تخصصی مسجد ، انتشار گزارشی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره پذیرش اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی توسط مصر موجی از اعتراض را در میان مخالفان دولت این کشور به همراه داشت.

مخالفان دولت بر لزوم اجرای تحقیق فوری در این زمینه تأکید کردند و افزودند اگر این خبر واقعیت داشته باشد دولت مصر مرتکب خیانت همه جانبه ای شده است.

نیویورک تایمز مدعی شد فایل های صوتی را از یکی از مسئولان سازمان اطلاعات مصر به نام اشرف الخولی در اختیار دارد که از سه مجری برجسته این کشور می خواهد برنامه هایی ارائه کنند تا رام الله به جای قدس به عنوان پایتخت فلسطین قلمداد شود.

معصوم مرزوق معاون سابق وزیر خارجه با انتقاد شدید از این مساله، خواستار اجرای تحقیق شفاف شد و از نقش برخی رسانه ها در حمایت از موضوع سپردن دو جزیره مصری به عربستان سعودی ابراز تاسف کرد.

عبدالعزیز الفضالی از مسئولان حزب کرامت تأکید کرد که خبرهای منتشر شده بر توطئه نظام مصری دلالت دارد و نشان می دهد دولت از ماهیت تصمیم آمریکا خبر داشته است و این موضوع بر ادعای برخی گزارش های جهانی مبنی بر اینکه ترامپ پیش از اعلام این موضوع، چراغ سبز را از مصر و عربستان دریافت کرده است، مهر تایید می گذارد.

وی افزود: البته این مساله برای مردم مصر که می دانند دولت، رژیم صهیونیستی را دشمن قلمداد نکرده بلکه شریک و همپیمان استراتژیک می داند، مساله عجیبی نیست. رییس جمهور مصر از اعلام حرص نسبت به امنیت شهروندان اسرائیلی و آرزوی امنیت برای رژیم صهیونیستی و تأکید بر جاری بودن معاهده کمپ دیوید در رگ های ملت شرم نمی کند.

در همین راستا شبکه ماهواره ای مکملین، گفت وگوی تلفنی میان مسئولان سازمان اطلاعات و خبرنگاران مصری را منتشر کرد که طی آن بر پذیرش تصمیم ترامپ تأکید می شود.

یکی از مسئولان سازمان اطلاعات بر لزوم اقناع افکار عمومی به پذیرش تصمیم آمریکا علیه قدس تأکید کرده و می گوید که در ظاهر باید قاهره را مخالف این تصمیم جلوه داد.

وی می افزاید که مواضع مصر در قبال قدس همانند سایر برادران عرب است به گونه ای که در ظاهر با تصمیم آمریکا مخالفت می کنیم اما در واقع باید مشکلات فلسطینیان بر اساس راه حل سیاسی یعنی اعلام رام الله به عنوان پایتخت فلسطین به جای قدس پایان یابد.

این مسئول سازمان اطلاعات مصر با اشاره به اینکه هیچ فرقی میان قدس و رام الله وجود ندارد و انتفاضه سبب بازگشت حماس به صحنه و قدرتمندتر شدن آن می شود، خاطرنشان می سازد که ملت مصر حق اعتراض به این مساله را ندارند و ما اجازه تظاهرات به آنها را نمی دهیم.

وی می گوید که انتفاضه ملت فلسطیه به سود امنیت ملی مصر نیست و ما نباید اجازه بازگشت مجدد حماس به صحنه را بدهیم بلکه بر مساله ارتباط سری قطر با اسرائیل پافشاری کرده و در راستای تایید مذاکرات میان رهبران عرب و دونالد ترامپ گام برداریم.

(دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶) ۱۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/w5s
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید