دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۵۶۰
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری یازدهم دیماه:

از خیرین مسجدساز تهران تقدیر می‌شود

آغاز «بزرگداشت خیرین مسجدساز» و دور جدید برگزاری همایش «ستارگان محراب» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد, برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در ۵ مسجد تهران، برگزاری شصت و پنجمین نشست «دوشنبه های قرآنی» در «مسجد خاتم الانبیاء (ص)» و اظهار نظر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با این مضمون که کمبود بودجه، بهانه خوبی برای حمایت نکردن از مساجد نیست، از عناوین مهم بسته ویژه خبری یازدهم دیماه است.

(دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۴۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجدبه نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

استفاده از ارتباطات مجامع بین‌المللی در تبیین دستاورد انقلاب اسلامی

در چهارمین جلسه کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت ارتباطات مجامع بین‌المللی در کشور برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، مطرح شد. استفاده از ظرفیت رسانه‌ای دستگاه‌های عضو، توجه به مساجد محوری شهر تهران و کشور در پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید بر نقش قدس به ویژه مسجدالاقصی در میان ملل اسلامی و برنامه‌ریزی برای استفاده از تجارب فعالان مساجد دیگر کشورها، از جمله دیگر موارد مطرح شده در چهارمین جلسه کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بود.

همراه با «بزرگداشت خیرین مسجدساز» دور جدید برگزاری همایش «ستارگان محراب»آغاز می‌شود

حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی از آغاز دور جدید سلسله همایشهای «ستارگان محراب» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر تدوین فیلمنامه، ویژهنامه، ساخت مستند و مصاحبه از سه امام جماعت فاخر تهران در دستور کار ما است. مشهدی آقایی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشتی برای خیرین مسجدساز و تهیه کتاب خاطرات آنان خبر داد و گفت: برخی از این خیرین در حوزه مسجد آثار ماندگاری داشتهاند که از جمله این بزرگان میزرا عبدالله توسلی است که در داخل و خارج کشور مساجد بسیاری بنا کرده است.

برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در ۵ مسجد تهران

سید علی شاکری: شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی (ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران، با حضور مهدی جوکار برگزار شد. کرسی تلاوت دیگری با حضور سید محسن مدنی و علیرضا مهدیزاده، دیشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء هم در مسجد القرآن واقع در خیابان ده حقی، بعد از میدان مالک اشتر، بلوار شاهد برگزار شد و کرسی تلاوت دیگری، دهم دی ماه با حضور محمد موسی زاده در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برپا می‌شود.

مدیر روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن، اظهار کرد: یک کرسی تلاوت دیگر در مسجد جامع الرسول (ص) 11 دی واقع در تهرانسر، چهار راه صدف، محمدرضا رجبی هم کرسی تلاوت دیگری، 13 دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع امام صادق (ع) واقع در خیابان دماوند، بالاتر از پل خاقانی، در مسجدحضرت ابوالفضل (ع)، واقع در عبدل آباد، خیابان شکوفه، خیابان زنهاری با حضور حبیب احمدی و محمدجواد محمدی مجد، 14 دی کرسی تلاوت قرآن برپا می‌شود.

برگزاری شصت و پنجمین نشست «دوشنبه های قرآنی» در «مسجد خاتم الانبیاء (ص)»  

بهروز آهنگری مسئول طرح دوشنبه های قرآنی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های «دوشنبه های قرآنی» در مساجد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵ نشست دوشنبه های قرآنی( کرسی تلاوت قرآن) در مساجد تهران و با حضور اساتید برجسته قرآنی برگزار شده است.به منظور توسعه فرهنگ ناب قرآنی و انس گرفتن شهروندان با کلام نورانی خدا «دوشنبه‌های قرآنی» در مساجد منتخب تهران اجرا می‌شود.

اهانت جدید شهرک نشینان در مسجدالاقصی

به گزارش نقل از شبکه خبری «رام الله» گروهی از شهرک نشینان افراطی صبح امروز یکشنبه (10 دی ماه) در منطقه باب الرحمه بین باب الاسباط و مصلی مروانی در مسجدالاقصی آیین تلمودی بی صدا انجام دادند.

گروهی دیگر نیز از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند. این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز: کمبود بودجه، بهانه خوبی برای حمایت نکردن از مساجد نیست

آیت‌الله سیدهاشم حمیدی در گفت و گو با شبستان درباره مدیریت تخصصی مساجد و اظهارنظر برخی کارشناسان فرهنگی درباره ضعف علمی و مهارتی برخی ائمه جماعات، گفت: شهید آیت‌الله بهشتی، 50 سال پیش و در زمانی که امکان فعالیت ایشان در بهترین مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور مهیا بود، مدیریت مدرسه‌ای در قم را پذیرفتند و وقتی از ایشان در این باره پرسش شد، پاسخ دادند"جوانان، آینده سازان کشور هستند و پرورش درست آنان، ضامن بقای دین و مصون ماندن آنان از دسیسه‌های دشمنان است."

درهای «مسجد جامع سرینگر» ۱۸ جمعه، بسته مانده است

در سال 2017 میلادی، مسجد جامع سرینگر در کشمیر مدت 18 هفته از سوی مقامات بسته مانده است و حتی نمازگزاران آخرین نماز جمعه ماه رمضان را نتوانسته اند در این مسجد اقامه کنند.

مسجد جامع سرینگر در کشمیر از جمله مساجد تاریخی در این کشور است که در سال 801 هجری قمری بنا شده است.

نمایش رأفت اسلامی توسط مسجد آرکانزاس آمریکا

اعضای مسجد السلام شهر «فورت اسمیث» در ایالت آرکانزاس آمریکا مردی را که سال گذشته به این مسجد حمله کرده بود، عفو و با آزادی او موافقت کردند.

 لویی نصری، رئیس مسجد السلام گفت: این فرد نباید همه عمر جور یک اشتباهش را بکشد. «ابراهام دیویس» اکتبر سال گذشته اقدام به اسپری کردن عبارات نژادپرستانه روی مسجد السلام کرده بود که توسط دوربین‌های امنیتی رصد و سپس دستگیر شد.

مجازات دیویس ارائه خدمات اجتماعی و یک جریمه سنگین بود که توان پرداختش را نداشت.  

رسیدگی به مشکلات مردم محله دیلمان در شهرری

طرح تکریم ارباب رجوع جهت ملاقات و رسیدگی به مشکلات مردم با حضور فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان در مسجد مرتضی علی(ع) شهرری برگزار شد. هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در راستای تکریم ارباب رجوع، به همراه معاونین خود و روسای ادارات شهرستان، در مسجد مرتضی علی(ع) محله دیلمان شهرری حضور پیدا کرد و با مردم ملاقات نمود.


 

(دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۴۸
https://news.masjed.ir/u/p4p
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید