جمعه / ۱۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۰۱۰۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
نصرالله:

در مراحل پایانی غلبه بر داعش به سر می بریم

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه داعش در مراحل پایانی خود در سوریه و عراق قرار دارد آنرا حاصل جانفشانی های صورت گرفته، دانست.

(جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۷:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین امام حسین(ع) و روز شهید حزب الله در سخنانی گفت: به رسول الله(ص) و اهل بیت و امام مهدی(عج) و امت اسلامی اربعین را تسلیت عرض می کنم.

نصرالله بیان کرد: مراسم میلیونی سالروز اربعین واقعه بی نظیری است که ملیونها نفر در آن مشارکت می کنند و زائران از هر مکانی به سوی کربلا می آیند. دولت عراق امنیت زائران را برقرار می کند و همه عراقی ها به مردم از طریق موکب های در مسیر پیاده روی اربعین کمک می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: میلیونها زائر به سوی امام حسین(ع) می آیند زیرا ایشان شهید فرزند شهید است که خودش را برای دین فدا کرد. شهیدان در مسیر امام حسین(ع) حرکت می کنند زیرا آنها از دنیا چیزی طلب نمی کنند. تعداد زائران که به کربلا در مراسم اربعین وارد شدند بالغ بر ۲۰ ملیون نفر رسید که از سراسر دنیا به کربلا آمدند.

وی افزود: ما به برکت جانفشانی شهیدان و همه کسانی که جان خود را فدا کردند اراضی و اسیران خود را آزاد کردیم و همه طرح های اسرائیل را با شکست روبرو کردیم و در آگوست ۲۰۱۷ اراضی و اسیران خود را آزاد کردیم. به برکت شهیدان و زخمی شدگان توانستیم در سال 2000 و آگوست 2017 اراضی و اسیران خود را آزاد کنیم. ما قدرت بازدارندگی در کشور در برابر تهدیدات اسرائیل ایجاد کردیم و از امنیت و ثبات حمایت کردیم و در شکستن بزرگترین توطئه ضد ملت های منطقه با ابزا داعش نقش داشتیم.

نصرالله گفت: امروز در مراحل آخر غلبه بر داعش به سر می بریم و در برابر ما هفته هایی باقی مانده است تا داعشی ها را در سوریه و عراق از بین ببریم.  داعش نفس های آخر خود را می کشد و با دستاوردهای میدانی که در البوکمال و قبل از آن در کل سوریه به دست آمده است و نیروهای عراقی و سوری در مرزها به یکدیگر رسیده اند داعش در مراحل پایانی خود به سر می برد.ما امروز به برکت شهیدان در لبنان امنیت و ثبات داریم و در عزت و کرامت به سر می بریم. جانفشانی شهیدان متعلق به همه است نه حزب یا مذهب و روستای خاص بلکه برای همه لبنانی هاست تا از لبنان و منطقه که از سوی اسرائیلی که فلسطین را اشغال کرده است تهدید می شود، حفاظت شود.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: از روز شنبه گذشته لبنان وارد بحران سیاسی شد و لبنان در برابر مرحله مهمی قرار گرفت. قبل از آن اوضاع بسیار خوب بود و رئیس جمهور انتخاب شد و کابینه تشکیل شد در راستای قانون انتخابات حرکت شد و مقدمات انتخابات و موضوع بودجه مورد توجه بود و از ثبات و امنیت بی مانندی برخوردار بود.

وی افزود: عربستان سعد حریری نخست وزیر را فرا خواند و وی را مجبور به استعفا و قرائت بیانه کرد و لبنان را در وضع جدید قرار داد. نخست وزیر لبنان در عربستان در بازداشت و ممنوع از بازگشت به لبنان است. دخالت آشکاری از جانب سعودی ها برای وادار کردن نخست وزیر به استفعا وجود دارد.

(جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۷:۴۰
https://news.masjed.ir/u/jar
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید