دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۷۴
گزارشگر : روح اله اسماعیلی

بالغ بر 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت دارند.

گروه اجتماعی: معاون آموزشی پژوهشی ستاد عالی کانون مساجد کشور از فعالیت 15 هزار و 200کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور خبر داد.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱) ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه سمنان، محمدرضا جعفری، معاون آموزشی پژوهشی ستاد عالی کانون مساجد کشور 21 اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یکهزار و 200 هسته پژوهشی در سراسر کشور و در کانونهای مساجد به فعالیتهای پژوهشی مشغولند و شناسایی افرادی که استعداد پژوهشی دارند و همچنین شناسایی و تقویت باورهای دینی از فعالیتهای این هسته های پژوهشی است.

وی مهمترین محور کانونهای فرهنگی و هنری را فعالیتهای قرآنی برشمرد و افزود: توسعه کانونهای فرهنگی و هنری از برنامه های پنجم توسعه است و امیدواریم تعداد کانونها از 15 هزار کانون به 20 هزار کانون ارتقاء یابد.

جعفری با بیان اینکه مجموعا بیش از 2 میلیون جوان و نوجوان از برنامه های فرهنگی کانون مساجد استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: مدیریت مساجد،مخاطب شناسی،چگونگی استفاده هنر در دین،توانمند سازی بچه های مسجد،برگزاری دوره های آشنایی با جنگ نرم و مبارزه با آن،برگزاری دوره های آشنایی با کارآفرینی فرهنگی با توجه به شعار سال از محوری ترین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی کانون مساجد در سالجاری بوده است.

به گفته وی بالغ بر 250 هزار نفر از فعالیتهای آموزشی تداوم دار کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بهره می‌برند که تعداد 4 هزار و 500 کتابخانه مخزن دار و بیش از 5 هزار کتابخانه باز در جوار مساجد تعبیه شده و در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت دارند.

جعفری متذکر شد: مساجد کارکردهای فراوانی دارند به عنوان مثال بعد عبادی مسجد نیاز به تقویت دارد و از لحاظ بعد فرهنگی تا رسیدن به مسجد طراز اسلامی فاصله وجود دارد که براین اساس بعد سیاسی مساجد به معنای واقعی باید احیا شود و از همه مهمتر کارکرد آموزشی و پژوهشی مساجد است که مغفول مانده و باید برای احیا آن تلاش کرد.

ایکنا
(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱) ۱۱:۱۲
https://news.masjed.ir/u/w98
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید