شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۸:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۱
گزارشگر : روح اله اسماعیلی

برگزاری همایش «مسجد طراز اسلامی؛ محور سبک زندگی» در مهدی‌شهر

گروه اجتماعی: با حضور ائمه جماعات، هیئت امناء، اعضای کانون‌های مساجد شهرستان مهدی‌شهر، مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در قالب همایش مسجد طراز اسلامی، محور سبک زندگی برگزار شد.

(شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱) ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدبارانی، امام جمعه مهدی‌شهر 24 اسفندماه در این همایش گفت: مهمترین اقدام فعالان مساجد این است که برای پیشبرد اهداف فکر کرده و در حوزه تاثیرگذاری خود تدبیر نمایند.

به گفته وی دستیابی به مسجد طراز اسلامی و فراگیر نمودن سبک زندگی قرآنی و مسجدی، جز با همکاری اجرای مختلف فعال در مسجد ممکن نیست.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات، هیئت امناء، خادمین، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های عزاداری در رونق مسجد خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا برای تأثیرگذاری فعالیت‌ها و همگرایی، شورای فرهنگی مسجد با مدیریت امام جماعت در هر مسجد تشکیل گردد.

همچنین محمدعلی یوسفیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر در خصوص واژگان مسجد طراز اسلامی و سبک زندگی گفت: مسجد طراز اسلامی یعنی مسجدی هم شأن و رتبه آنچه که در احادیث و روایات بدان تأکید شده است، باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر مسجد هم رتبه با جامعه اسلامی به عنوان مسجد طراز اسلامی خوانده می‌شود که در این راستا سبک زندگی نیز نظام ترجیحات رفتاری دانست و افزود: لایه رویین و آشکار هویت یک جامعه که ثمره باورها و ارزش‌های افراد آن جامعه است، سبک زندگی است.

یوسفیان با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی رشد یافته در معنویت و معرفت، مساجد محور فعالیت و زندگی اجتماعی و الهام‌بخش روش زندگی است که باید به احیای نقش محوری مسجد در فرهنگ عمومی پرداخت و فاصله جامعه را با مسجد کاهش داد.

یوسفیان با اشاره به افزایش کمی کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان تصریح کرد: افزایش کمی باید زمینه‌ساز افزایش کیفی فعالیت‌ها باشد که در این زمینه جای کار بسیار وجود دارد.

همچنین در این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدی‌شهر به ارائه گزارشی از وضعیت مساجد شهرستان پرداخت.

ایکنا
(شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱) ۱۸:۳۵
https://news.masjed.ir/u/vmw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید