دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۵۹
گزارشگر : روح اله اسماعیلی

مساجد پایگاه‌های محکم‌ ‌مقابله با فتنه‌گران

امام جمعه شهربابک گفت: مساجد پایگاه‌های مستحکمی در مقابله با فتنه‌ و توطئه‌گران هستند.

(دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱) ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری شامگاه یکشنبه در جمع فعالان فرهنگی‌ مسجد امام جعفر صادق (ع) شهربابک، مسجد طراز اسلامی را مسجدی دانست که مورد نظر اسلام است.

وی اظهار داشت: مساجد باید پایگاه‌های عبادی اجتماعی بوده و علاوه بر عبادت‌های فردی مرکزی برای تحصیل علم، بسیج و تربیت نیروها‌، بررسی مشکلات مردم، بصیرت افزایی و امور خیریه باشد.

منتظری اکثر مساجد کشور را مکانی باشکوه دانست و ابراز داشت: ‌کمیت و آبادانی مساجد کافی نیست، بلکه مساجد باید مراکز هدایت و نقش‌آفرینی‌های مؤثر باشد.

امام جمعه شهربابک مساجد را پایگاه‌های مستحکمی در مقابله با فتنه‌گران و توطئه‌گران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ابتدا از مساجد آغاز شد و تداوم 34 ساله انقلاب مدیون مساجد است، ‌سنگر مساجد مهم‌ترین و مستحکم‌ترین مراکز برای افشای توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و منافقان بوده است.

منتظری مساجد موفق و نقش‌آفرین را بهترین مساجد دانست و خاطر‌نشان کرد: مساجد نقش‌آفرین مساجدی هستند که علاوه بر امام جماعت فعال و با نشاط‌، خادم خوش اخلاق، هیئت امنای فعال و حضور اقشار مردم را نیز داشته باشد.

وی برخی راه‌های جذب مردم و خانواده‌ها را به مساجد بیان کرد و افزود: بررسی مشکلات مردم، تأمین نیازهای مادی و معنوی خانواده‌ها‌، سرزدن به همسایگان مساجد به ویژه عیادت از بیماران، تشویق جوانانی دارای رتبه‌های برتر علمی، فرهنگی‌، هنری، ایجاد مراکز مشاوره‌ای، کمک به مردم در زمان بحران‌های طبیعی، تأمین صندوق خیریه و کمک به نیازمندان بهترین شیوه برای جذب مردم و خانواده‌ها به مساجد است.

پایگاه خبری تحلیلی 598
(دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱) ۱۸:۲۳
https://news.masjed.ir/u/mlr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید