سه شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۱:۳۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۴۸۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

ترکیه اقدامات ضد مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد شدید از اقدامات ضد مسلمانان روهینگیا خواستار اقدام جامعه جهانی و کشورهای اسلامی برای یافتن راه حل دائمی برای این مشکل شد.

(سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶) ۲۱:۳۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از دیلی صباح، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه خواستار اقدام جامعه جهانی برای یافتن راه حلی دائمی برای مشکل مسلمانان روهینگیا شد.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با همتای مالدیوی خود مطرح می کرد، کشتن مسلمان روهینگیا توسط ارتش میانمار را به شدت محکوم کرد.

«مولود چاوش اوغلو» گفت: در گذشته، حملاتی جدی علیه روهینگیا صورت گرفت، اما مشکل سازمان یافته است. برادران و خواهران ما در روهینگیا تحت فشار و ظلم و تبعید قرار داده شده اند.

وی با اشاره به نقش موثر کشورهای منطقه و کمک آنها به حل این بحران از مالزی و اندونزی خواست تا از مسلمانان روهینگیا حمایت کنند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از جامعه جهانی و به خصوص کشورهای اسلامی خواست تا نسبت به مساله روهینگیا حساسیت نشان دهند.

وی گفت: ما از کشورهای اسلامی و سران آنها را فرا می خوانیم. ما نباید در این خصوص ساکت بمانیم. بیایید حساسیت خود را نشان دهیم. بگذارید هشدارهای لازم را به میانمار بدهیم و اگر آنها تمکین کردند، آنگاه از آنها حمایت کنیم. تمامی نهادها مانند سازمان ملل، آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت باید قدم های خود را در راه حل این مشکل بردارند.    

 
(سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶) ۲۱:۳۹
https://news.masjed.ir/u/n8k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید