چهارشنبه / ۴ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۱۳۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کربلا

مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۶:۰۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، این مسابقات با عنوان «جایزه بین‌المللی کربلا برای قرآن و علوم آن»، در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

دارالقرآن آستان مقدس حسینی با صدور اطلاعیه‌ای بدون ذکر تاریخ دقیق این مسابقات اعلام کرد: این رقابت‌ بین‌المللی قرآنی به زودی در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار خواهد شد.
«شیخ حسن المنصوری»، مدیر دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: پس از توسعه فعالیت‌های قرآنی در عراق و جهان اسلام به‌ ویژه گسترش پروژه‌های قرآنی عظیم عتبات مقدسه عراق، دارالقرآن آستان حسینی در حال انجام اقدامات مربوط به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی «جایزه بین‌المللی کربلا برای قرآن و علوم آن» است.
وی افزود: دارالقرآن آستان حسینی با توجه به امکانات و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد، وظیفه خود می‌داند که به برگزاری مسابقه‌ای قرآنی با هدف جذب نخبگان قرآنی جهان اسلام و عراق مبادرت کند.
شیخ حسن المنصوری با تأکید بر این که ظهور استعدادها و نخبگان قرآنی در جهان اسلام و عراق شاهد رشد فزاینده‌ای است، اظهار کرد: کسب تعدادی از رتبه‌های برتر توسط شرکت‌کنندگان عراقی در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان مؤید این موضوع است.
گفتنی است، دارالقرآن آستان حسینی کمیته‌هایی را مکلف کرده است که معیارها و شرایط لازم برای حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقات را تدوین کنند و این کمیته‌ها تاکنون شروطی را در این زمینه وضع کرده‌اند.
(چهارشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۶:۰۲
https://news.masjed.ir/u/ss5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید