جمعه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۰۵۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

برگزاری همایش اعجاز علمی قرآن کریم در مصر

بیست‌‌وسومین همایش «اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی» دانشگاه «جنوب الوادی» واقع در استان «قنا»ی مصر‌، دیروز، ۱۷ فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

(جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۵۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری «الوفد»، بیست‌وسومین همایش دانشگاه «جنوب الوادی» مصر روز دوشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری با همکاری انجمن جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت آغاز شد و دیروز به کار خود پایان داد.
این همایش با نظارت «خالد عبدالغفار»، وزیر آموزش عالی مصر و «عباس منصور»، رئیس دانشگاه جنوب‌الوادی برگزار شد و اساتید و صاحب‌نظران مصری با حضور در این همایش، مقالاتی درباره حوزه‌های مختلف اعجاز علمی قرآن ارائه دادند.
«محمود عارف»، دبیر همایش در این باره گفت: سلسله همایش‌های اعجاز علمی قرآن و سنت دانشگاه «جنوب الوادی» با هدف فعال‌سازی اوامر و نواهی وارده در قرآن کریم و ضرورت تبیین جوانب اخلاقی دین مبین اسلام برگزار می‌شود.
همچنین، در حاشیه بیست‌وسومین همایش اعجاز علمی قرآن و سنت در این دانشگاه، یک مسابقه قرآنی ـ دینی ویژه دانشجویان استان‌های مختلف مصر برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کامل قرآن کریم، حفظ ۱۵ جزء، حفظ کتاب اربعین نووی(شامل چهل و دو حدیث که روایان مختلف از قول پیامبر (ص) نقل کرده‌اند) و ابتهالات دینی به رقابت پرداختند.
نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقه دیروز و در روز پایانی همایش به همراه شماری از اساتید دانشگاه‌های مصر تجلیل شدند.
(جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۵۵
https://news.masjed.ir/u/sle
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید