سه شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۰۴۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
سیساستمدار آلمانی خواستار شد:

کمک های مالی عربستان و ترکیه به مساجد آلمان متوقف شود

یک عضو حزب اتحاد دمکراتیک مسیحی آلمان خواستار متوقف شدت کمک های مالی عربستان و ترکیه به مساجد این کشور شد.

(سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۴۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ترامپت، یک سیاستمدار آلمانی در مصاحبه با خبرگزاری دویچه وله اعلام کرد که کشورش برای اطلاع آنچه در مساجد این کشور می گذرد و نظارت بر سخنرانی های اجرا شده در آنها نیاز به تصویب آنچه وی «قوانین اسلامی» خواند دارد.

بر اساس این گزارش، «ینس اسپان» عضو حزب «اتحاد دمکراتیک مسیحی» آلمان ضمن تاکید بر لزوم وجود انظباق با آنچه در مساجد این کشور توسط سخنرانان و ائمه جماعات گفته می شود با قوانین داخلی آلمان تاکید کرده و با مطرح کردن سوالاتی در این خصوص گفت: آیا ما واقعا می دانیم چه میزان از خطابه های (ایراد شده در مساجد) ما منطبق بر قوانین کشورمان هستند؟ مساله خیلی فراتر از این صحبتهاست. تنها کافی است بپرسیم آیا آنها قوانین ما را نقض نمی کنند؟ آیا نباید مشوق همکاری و یکپارچگی بیشتر (در آلمان) شوند؟

وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با انتقاد از نقش مداخله آمیز کشورهای اسلامی خارجی در مساجد آلمان و به راه انداختن جریان های مخرب در این اماکن مقدس، مشخصا به تاثیر عربستان سعودی و ترکیه در مساجد این کشور اشاره کرد و گفت: مقام های آلمان حتی نمی دانند چه تعداد مسجد در این کشور داریم و هزینه های مالی آنها از چه طریق تامین می شود.  

اسپان تاکید کرد: تامین هزینه مساجد توسط بازیگران خارجی باید متوقف شود.

(سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۴۹
https://news.masjed.ir/u/o2o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید