یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۷۱۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

بانوان «مسجد حضرت مهدی (عج)» به دیدار نوعروسان می‌روند

حجت‌الاسلام‌ امیدی؛ امام جماعت مسجد حضرت مهدی (عج) گفت: دیدار با خانم‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند یا به تازگی ازدواج کرده‌اند، راهکاری برای جذب این قشر به مساجد است.

(یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت‌الاسلام‌ علی امیدی گفت: وجود نهادهای مسجدی مانند بسیج و  همراهی مساجد با جریان انقلاب، موجب حضور گسترده تر مردم از جمله بانوان در این خانه‌های خدا می‌شود.

 وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی مانند برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی و مشاوره‌های خانواده و کودک راهکاری دیگر برای استقبال بانوان از مساجد هستند، در واقع چنین برنامه‌هایی مشارکت خانم‌ها در مساجد را به سرعت افزایش می‌دهند.

 امام جماعت مسجد حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: به کارگیری خانم‌ها و انتصاب آنان در برخی مسئولیت‌ها و فعالیت‌های مساجد، حضور آنان را توسعه می‌بخشد، زیرا احساس بودن و دیده‌شدن می‌کنند.

 امیدی اضافه کرد: دیدار با خانم‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند یا به تازگی ازدواج کرده‌اند، راهکار دیگری برای جذب این قشر به مساجد است؛ اقدامی که توسط نمازگزاران مسجد حضرت مهدی (عج) انجام می‌گیرد.

 وی ابراز کرد: مساجد باید در اختصاص فضای عبادت، مساوات و اعتدال را میان بانوان و آقایان رعایت کنند، همانطور که مسجد حضرت مهدی (عج) فضای مناسبی برای بانوان قایل شده است، البته در مناسبت‌های مهم این قشر در طبقات فوقانی مستقر می‌شوند و رفت‌و‌آمد آنان به دلیل نداشتن آسانسور، از طریق پله‌ها است.

(یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۴
https://news.masjed.ir/u/uvj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید