دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۰:۳۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۶۶۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

دادگاه بحرین درخواست تجدید نظر در انحلال حزب الوفاق را رد کرد

دادگاه بحرین امروز (دوشنبه) درخواست تجدید نظر حزب الوفاق، مهم ترین گروه مخالف این کشور را در باره حکم انحلال این حزب رد کرد.

(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵) ۲۰:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، یک مقام قضایی بحرین که خواست نامش فاش نشود، گفت که دیوان استیناف بحرین درخواست تجدید نظر در حکم انحلال الوفاق و توقیف اموال این حزب را رد کرده است.

سه ماه قبل الوفاق به عنوان بزرگترین حزب شیعه بحرین درخواست تجدید نظر خود را در زمینه انحلال این حزب به دیوان مذکور ارائه کرد. الوفاق به تحریک خشونت، ترغیب به تظاهرات و حمایت از تروریسم متهم است.
حکم دادگاه انتقاد شدید سازمان ملل و گروه های حقوق بشری بین المللی را به همراه داشت.
'شیخ علی سلمان' رهبر الوفاق نیز از سال 2014 به اتهام های مشابه در زندان به سر می برد.
تشکیلات قضایی و امنیتی بحرین به خاطر شیوه های خشونت آمیز برخورد با مخالفان مورد انتقاد شدید جامعه بین المللی قرار دارد. تاکنون شمار زیادی از مخالفان در دادگاه های نمایشی محاکمه و به حبس و اعدام محکوم شده اند. شمار زیادی از معترضان بحرینی نیز تبعید یا سلب تابعیت شده اند.
الوفاق بزرگترین گروه در پارلمان بحرین بود، اما قانونگذاران عضو این حزب پس از سرکوب های خونین علیه معترضان بحرینی در سال 2011 به صورت جمعی استعفا دادند. بحرینی ها خواستار اجرای اصلاحات سیاسی-اجتماعی هستند.
حکومت آل خلیفه بحرین با همدستی نظامیان عربستانی تحت عنوان سپر جزیره به سرکوب معترضان پرداخت.


(دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵) ۲۰:۳۷
https://news.masjed.ir/u/vhd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید