یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۶۶۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی

بررسی دوباره ممنوعیت پخش اذان در پارلمان رژیم صهیونیستی

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم، امروز یکشنبه چند طرح از جمله ممنوعیت پخش اذان را در کنیست بررسی می کند.

(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری الرساله نت، قرار است پارلمان رژیم صهیونیستی قانون ممنوعیت پخش اذان در سرزمین های اشغالی و همچنین ساماندهی شهرک ها را بررسی کند.
نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی امروز به بررسی قانون مننوعیت پخش اذان صبح از بلندگوها رای می دهند و در همین حال بوق های یهودی را که به نشانه حرمت روز شنبه نواخته می شود از این قانون مستثنی کرده اند.
دو ماه پیش زمانی که قرار بود این قانون در کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مطرح و توسط نمایندگان این رژیم تصویب شود، شبکه 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این قانون به دلیل مشکلاتی که در پیش نویس آن وجود داشت به تصویب نرسید.
یعقوب لیتسمان وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی از مخالفان این لایحه بود، اما پس از آن که این ممنوعیت تنها به ساعات 23 تا 7 صبح محدود شد و کنیسه ها و معابد یهودی از ممنوعیت استفاده از بلندگوها برای اعلام آغاز شنبه یهودی مستثنی شدند، اعتراض خود را پس گرفت.
یک خاخام ارشد صهیونیست نیز به دلیل وحشت از واکنش احتمالی فلسطینی ها خواستار لغو قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس اشغالی شد.
داوید لاو اعلام کرد که با قانون ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد در قدس به شدت مخالف است.
ساکنان مسلمان شهر قدس اشغالی نیز چندی پیش در اعتراض به پیش نویس قانون منع اذان به روی پشت بام های خود رفته و به صورت دسته جمعی اذان گفتند.
در ادامه این گزارش آمده است: کنیست رژیم صهیونیستی امروز همچنین دو قانون دیگر را درباره ساماندهی شهرک های یهودی نشین که هدفش مصادره بیشتر زمین های فلسطینیان است، مورد بررسی قرار خواهد داد.
برپایه این گزارش، نفتالی بینت وزیر آموزش و رهبر حزب البیت الیهودی و ایلیت شاکید وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی شب گذشته (شنبه) نشستی با ساکنان شهرک عوفرا برگزار کردند.
این نشست در حالی انجام شد که راست های افراطی در اعتراض به تخلیه شهرک عامونا تظاهرات کردند.
بینت و شاکید به ساکنان عوفرا گفتند که در تدوین طرحی برای ساماندهی شهرک ها(ی صهیونیست نشین) در طول هفته جاری اقدام خواهند کرد.
مقامات رژیم صهیونیستی در این نشست متعهد شدند که شهرک ها را در مراحل آینده توسعه دهند.

(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۵۸
https://news.masjed.ir/u/rxc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید