دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۲:۲۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۶۱۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تشریح کرد؛

ویژه برنامه‌های یوم‌الله ۱۲ بهمن و دهه فجر / برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر در مساجد

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی از آغاز مراسم رسمی جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در روز ۱۲ بهمن‌ماه و برگزاری ۲۳ همایش «زمزمه محبت» و برنامه های «۱۰ شب ۱۰ مسجد» و «مسجد سنگر انقلاب» با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران خبر داد.

(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۲۲:۲۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه، در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت:پیام رسانی انقلاب و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را وظیفه همه دستگاه‌های نظام است.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، با بیان اینکه امام خمینی(ره) از انقلاب ایران با عنوان معجزه قرن یاد کردند چرا که حقیقتا مبارزات صورت گرفته، حرکت انقلاب و ورود امام(ره) به کشور به عظمت یک معجزه بود، گفت: یکی از شیوه‌های مهم در زنده نگه داشتن یاد و خاطره انقلاب اسلامی ایران برگزاری مراسم‌های مختلف در دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه ستاد دهه فجر استان تهران در هفتم آذر سال جاری برگزار و در آن ۲۸ کمیته تخصصی شکل گرفت و مسئولان و اعضای کمیته‌ها در آن مشخص و وظایف به آنان ابلاغ شد، گفت: در این راستا مقرر شد هفته استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی از پنجم تا ۱۱ بهمن‌ماه، همراه با برنامه‌هایی همچون شستشوی مرقد منور امام راحل، تزئین و گل آرایی حرم، ادای احترام و نثار گل به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی اجرایی شود.

وی گفت: مراسم رسمی آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۲ بهمن ماه، ساعت ۹:۳۳ همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مراسم ویژه مکان جلوس در بهشت زهرا(س) با سخنرانی بادامچیان اشاره و عنوان کرد: مراسم ویژه فرودگاه نیز ۱۲ بهمن ماه، از ساعت ۹ تا ۱۱ در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با اجرای سرود، برنامه‌های هنری و نمادین ورود حضرت امام(ره) به فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاری برگزار می‌شود. همچنین مسیر حرکت امام(ره) همراه با رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگرد گلباران می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز ۱۲ بهمن‌ماه، همچون نواخته شدن زنگ انقلاب در تمام مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی به صدا درمی‌آید و مراسم مذهبی فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت‌های دینی برگزار می‌شود.


«۱۰ شب ۱۰ مسجد»

وی به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در ۳۱۳ بقعه متبرکه امامزادگان استان تهران اشاره و عنوان کرد: مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در بیش از ۱۰۰ حوزه علمیه استان تهران و یادواره شهدای انقلاب در بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان تهران برگزار می‌شود، همچنین برنامه «۱۰ شب ۱۰ مسجد» نیز در هر ناحیه برگزار می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه بزرگداشت دهه فجر با عنوان «مسجد سنگر انقلاب» اشاره کرد و گفت: از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز شاهد برپایی برنامه‌های متعددی همچون برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای محافل انس با قرآن، مراسم تجلیل از خانواده شهدا، بازدید از موزه ملی قرآن کریم، برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد، مدارس، سازمان دهی و اعزام شبکه تبلیغی به منظور تشریح اهداف و دستاوردهای نظام، تولید محتوای فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی و بزرگداشت شهدای حرم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمودی برگزاری بیش از هزار نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع دشمن شناسی، جنایات آمریکا و انقلابی گری، برپایی بیش از هزار نمایشگاه استکبارستیزی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری ۲۳ همایش «زمزمه محبت» ویژه همفکری و هماهنگی ائمه جماعات مساجد و فرماندهان بسیج شهر تهران را ازدیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت ایام الله دهه فجر معرفی کرد.

وی از تهیه و توزیع هزار سبد کالا ویژه خدمات رسانی به محرومین خبر داد و گفت: همچنین تهیه و تأمین ۴۰۰ جهیزیه ویژه زوج‌های جوان مستضعف، برگزاری ۲۳ کارگاه مهارت آفرینی در نواحی مقاومت بسیج، برپایی نمایشگاه دستاوردها و اقتصاد مقاومتی توسط سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، ویزیت رایگان افراد بی‌بضاعت و مددجویان کمیته امداد، مشاوره‌های بهداشتی، اعزام افراد بی بضاعت به مناطق و شهرهایی نظیر مشهد مقدس، قم، موزه عبرت، کاخ نیاوران و ... اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط محروم و ارائه خدمات به افراد بی بضاعت در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محمودی به تمهیدات و اقدامات انجام شده برای مراسم یوم الله ۱۲ بهمن اشاره و عنوان کرد: با شرکت اتوبوسرانی و شرکت مترو تهران برای ایجاد تسهیلات ویژه برای ایاب و ذهاب رایگان مردم به مراسم که از ساعت ۶:۳۰ صورت می‌گیرد هماهنگی به عمل آمده است.

 

برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی

وی از برگزاری جشن‌های انقلاب، همایش و مانور یاوران انقلاب، نشست‌های بصیرت‌افزایی، جشنواره سرودهای همگانی، مسابقات قرآن و عترت، دیدار با خانواده معظم شهدا، جشنواره نقاسی، مسابقه همگانی همسرایان فجر، اردوی تربیتی و بصیرتی مراجع نور، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، ارائه خدمات ویژه همچون تخفیف و رایگان بودن کلینیک‌های مشاوره تربیتی و تحصیلی، عیادت از جانبازان دفاع مقدس، برگزاری اردوی هم‌عهدی با شهدا و هزاران برنامه دیگر در بیش از هشت هزار مدرسه استان تهران خبر داد.

 

مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها

وی در پایان سخنان خود از برپایی مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها خبر داد و گفت: این مراسم ۱۴ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور و همزمان در بهشت هزار و ۳۸۰ گلزار شهدا در استان تهران برگزار و مزار شهدا در تهران توسط بالگرد گلباران می‌شود.

(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۲۲:۲۷
https://news.masjed.ir/u/hin
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید