شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۶۵
گزارشگر : وحید پورتجریشی
استاد دانشگاه الازهر مصرمطرح کرد؛

وظیفه جهان اسلام مقابله با تکفیری ها وتوجه بیشتر به فلسطین است

ایمن یعقوب استاد دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد که مقابله با جریان های تکفیری به عنوان عامل بسیاری از خونریزی ها مهمترین وظیفه جهان اسلام دانست و مسلمانان باید مسئله فلسطین را در رأس اولویت های خود قرار دهند.

(شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ایمن یعقوب در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: جریان های تکفیری جنایات خود را با نام اسلام توجیه می کنند ودرصدد ایجاد شکاف وتفرقه میان مسلمانان هستند در حالی که اسلام منادی وحدت ویکارچگی امت اسلامی است.
وی با اشاره به تمدن اصیل اسلامی در عصر طلایی در زمانی که اروپا در عصر تاریکی سیر می کرد، انتشار تفکر وحدت میان طوایف مسلمانان را از اصول اسلام معرفی وخواستار مقابله با تفرقه شد.
وی افزود :امت اسلام با یادآوری گذشته ریشه دار خود به جریان های منحط تکفیری اجازه نفوذ در میان خود نخواهد داد.
استاد دانشگاه الازهر مصر وظیفه علمای مسلمان در حفظ وحدت طوایف ومذاهب مختلف اسلامی را خطیر دانست وگفت :اقدام جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گامی ارزشمند در این زمینه است.
وی اظهار امیدواری کرد علمای مسلمانان در این نشست بتوانند با یکسان سازی مواضع مسلمانان وتقویت وحدت ویکپارچگی در میان آنها به مشکل اصلی یعنی آزادی قدس از چنگال رژیم صهیونیستی اهتمام ورزند.
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از 25 تا 27 آذر در تهران در حال برگزاری است.

(شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/uzv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید