یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۲۰:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۰۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
تداوم پیروزی های ارتش سوریه؛

اهالی مناطق شمال شرقی حلب به خانه هایشان عازم شدند

هم‌زمان با پیشروی‌های نیروهای دولتی سوریه در نبرد حلب، ارتش از آوارگان در مناطق آزاد شده در شمال شرق این شهر خواست به خانه‌هایشان بازگردند.

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ‌ای افزود، نهادهای دولتی بازسازی مناطق آزادشده در شهر حلب را آغاز کرده ‌اند.

بر اساس گزارش‌های دو روز گذشته، صدها خانواده‌  سوری به خانه‌های خود در منطقۀ «مساکن هنانو» که ماه گذشته از اشغال تروریست ‌ها آزاد شد، بازگشته ‌اند.

ارتش سوریه همچنین امنیت و ثبات را به این منطقه بازگردانده است و مقامات دولتی سرگرم فراهم آوردن امکانات رفاهی و خدمات موردنیاز اهالی این منطقه هستند.

روز شنبه دستکم 10 دستگاه اتوبوس، مستقیماً از منطقه غرب شهر حلب که تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد، به سمت مناطقی در شرق این شهر که به تازگی از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد شده است، حرکت کردند.

نیروهای دولتی سوریه که کنترل کامل غرب حلب را به دست دارند، سرگرم عملیات برای پاک‌سازی مناطق شرقی از وجود تروریست‌های تکفیری هستند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه در هفته‌های گذشته  تلفات سنگینی به تروریست‌های تکفیری وارد کرده‌اند.

به گزارش گروه موسوم به «دیده‌ بان حقوق بشر سوریه» نیروهای دولتی در حال حاضر کنترل حدود 60 درصد از شرق حلب را در دست گرفته‌اند. این منطقه جز اولین مناطقی بود که در پی آغاز خشونت‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه  در مارس 2011 به دست تروریست‌ها سقوط کرد.

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۲۰:۰۰
https://news.masjed.ir/u/qNs
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید