شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۲۹۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی
روسیه اعلام کرد؛

یمن در آستانه بروز فاجعه انسانی است

روسیه با تاکید بر اینکه مذاکرات پایان تجاوز به یمن باید بین تمامی طرف ها و براساس قطعنامه های شورای امنیت هر چه زودتر از سرگرفته شود، اعلام کرد: یمن در شرایط نزدیک به فاجعه انسانی قرار گرفته است و باید مانع بروز آن شد.

(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از طرف های درگیر در مناقشه یمن دعوت می کنیم، خشونت ها را متوقف کرده و از ادامه جنگ و خونریزی پرهیز کنند.
زاخارووا بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات یمن برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع و پایدار بحران این کشور بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: طرف های یمنی از انجام هر گونه اقدام که مانع دستیابی به توافق لازم برای ازسرگیری روند حل و فصل سیاسی شود، بپرهیزند.
وی با اشاره به وضعیت بسیار ناگوار انسانی یمن در دو سال گذشته، گفت: بر اساس اطلاعات سازمان ملل بیش از 10 هزار یمنی جان خود را از دست داده اند و وضعیت کنونی نزدیک به بروز فاجعه انسانی است
این مقام روس ادامه داد: بخش عمده زیرساخت های یمن نابود شده و مردم در آستانه گرسنگی و شیوع بیماری های عفونی قرار دارند و تمامی تلاش های میانجی گران بین المللی برای ازسرگیری مذاکرات بی نتیجه مانده است
وی همچنین گفت: در این شرایط بر اساس اطلاعات موجود، جنبش انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در مناطق تحت کنترل خود از جمله صنعا پایتخت این کشور دولت نجات ملی تشکیل داده اند
زاخارووا تصریح کرد: بنا به اظهارات مقام های این دولت، وضعیت بسیار دشوار یمن پیامد عملیات نظامی عربستان و ائتلاف وابسته و نیز لزوم برقراری نظم و سامان بخشی به جامعه در برابر حمله ها، آنها را مجبور به این اقدام کرده است.

(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۴۰
https://news.masjed.ir/u/nw3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید